Około 2 miesięcy potrzebował Samsung, aby sprzedać milion tabletów. Apple osiągnęła taki wynik z iPadem o wiele szybciej, ale Samsung i tak ma powody do zadowolenia.
reklama
Pod koniec listopada wspominaliśmy, że Galaxy Tab - tablet koreańskiej firmy Samsung - został sprzedany w liczbie 600 tys. sztuk. W ubiegłą sobotę eWEEK opublikował materiał, w którym cytuje rzecznika Samsunga mówiącego o pierwszym milionie sprzedanych urządzeń Galaxy Tab. Trzeba więc przyznać, że liczba nabywców rośnie szybko. Rzecznik Samsunga nie chciał ujawnić dla eWEEK, w jakich regionach sprzedaż jest najlepsza (zob. Clint Boulton, Samsung Galaxy Tab Tops 1 Million Units Sold).
Komentarze co do miliona sprzedanych tabletów Galaxy Tab mogą być różne, w zależności od tego, czy komentujący jest pesymistą czy optymistą.
Pesymiści natychmiast zauważą, że Apple sprzedała milion iPadów w 28 dni po premierze. Z najnowszych wyników finansowych Apple'a wynika, że do 19 października sprzedano 4,19 mln iPadów. Szacuje się, że do końca listopada liczba sprzedanych tabletów mogła wzrosnąć nawet do 8 mln.
Optymiści zauważą natomiast, że milion sprzedanych urządzeń w dwa miesiące to i tak rewelacyjny wynik. Trzeba przy tym mieć na uwadze, że Samsung - choć wchodzi na młody i rozwojowy rynek tabletów - musi walczyć z obecnym na tym rynku silnym konkurentem. Apple stworzyła zapotrzebowanie na tablety w postaci przerośniętych smartfonów, a Galaxy Tab jest pierwszym produktem, który skutecznie zdobywa rynek określony przez wzorce Apple.
Poza tym eWEEK zauważa, że Samsung sprzedał ponad 5 mln smartfonów Samsung Galaxy S, w tym 3 mln w samych Stanach Zjednoczonych. Oznacza to, że producenci mogą liczyć na sukces urządzeń dotykowych bazujących na Androidzie. Przykład HTC również pokazuje, że Android może wprowadzić niszowych do tej pory producentów smartfonów do pierwszej ligi, także pod względem finansowym.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|