Czy nowe rozwiązanie koncernu HP ograniczy wymianę plików? Wiele zależy od tego, czy dostawcy internetu będą zainteresowani jego implementacją. Bez współpracy z ich strony walkę z piractwem będzie trudno wygrać.
reklama
W kwietniu br. Hewlett-Packard przejął firmę TippingPoint, wzmacniając swoją obecność w segmencie rozwiązań bezpieczeństwa. W zeszłym tygodniu w Barcelonie amerykański koncern przedstawił cyfrowe szczepionki, które staną się częścią produktów oferowanych właśnie przez TippingPoint. W zamyśle mają one pomóc administratorom sieci zwalczać ich zagrożenia (przede wszystkim ataki z zewnątrz), ale nie tylko.
Jak się okazuje, wśród niepożądanych zachowań, z którymi walczyć będzie Application Digital Vaccine (AppDV), znajduje się dzielenie się plikami poprzez BitTorrenta. Rozwiązanie to może stać się przydatne dla wielu firm, które dzięki takiej szczepionce będą mogły blokować dostęp swoim pracownikom także do serwisów społecznościowych, prywatnej poczty elektronicznej, komunikatorów, czatów czy forów.
Hewlett-Packard świadom jest jednak, że serwisy p2p wykorzystywane są także do legalnej wymiany plików. Dlatego też administrator ma możliwość ustanowienia indywidualnych wyjątków. Takie podejście świadczy jednak o podstawowym założeniu - serwisy tego typu służą przede wszystkim do przesyłania plików chronionych prawem autorskim.
Serwis TorrentFreak podaje, że rozwiązanie to zostało już skutecznie zastosowane na uniwersytecie w brytyjskim Leeds, gdzie całkowicie zablokowany został ruch w sieciach p2p. Uczelnia przestała już otrzymywać listy żądające zaprzestania działań naruszających prawo.
Czy dostawcy internetu będą chcieli skorzystać z tego rozwiązania? Branża rozrywkowa na pewno nie miałaby nic przeciwko. Hewlett-Packard zapewne też nie. A co Wy o tym sądzicie?
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*