BridgeCamp, międzynarodowa konferencja dla przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz branży IT, choć eksperymentalna, zakończyła się pełnym sukcesem. Pierwszy dzień konferencji podzielony był na bloki dla polskich i zagranicznych prelegentów i pokazywał możliwości, jakie dają najnowsze technologie internetowe. Wykorzystanie internetu przy zbieraniu funduszy czy też wykorzystanie portali internetowych do sprawnego i skutecznego monitoringu aktywności polityków to jedne z nielicznych tematów, które zostały poruszone w trakcie tego spotkania.
Kluczowym elementem konferencji BridgeCamp były prelekcje zagranicznych gości, którzy na międzynarodowej scenie NGO osiągnęli wiele sukcesów. Tony Bowden, legenda brytyjskich organizacji pozarządowych, opowiedział o swoich działaniach oraz zamieszaniu, które nimi wywołał w brytyjskiej polityce, a Zuzana Wienk, nominowana w plebiscycie Woman of Courage Award Departamentu Stanu USA, opowiadała o swoim wachtdogu - organizacji mającej na celu monitorowanie źródeł finansowania partii politycznych na Słowacji.
Kolejnym prelegentem była Juliana Rotich z Kenii, która zaprezentowała projekt Ushahidi, wykorzystywany w Polsce na przykład przez fundację Klon/Jawor oraz NGO.pl. Ushahidi to internetowa platforma umożliwiająca obrazowe prezentowanie dowolnych danych na interaktywnych, internetowych mapach. Był on wykorzystywany między innymi w trakcie trzęsienia ziemi na Haiti. Z kolei dla specjalistów z branży IT nowością była prelekcja Stefana Marsiske, który w pełny pasji sposób ukazał możliwości „zhakowania” większości popularnych internetowych narzędzi, by stały się jeszcze bardziej przyjazne i bezpieczne dla użytkownika.
Drugi dzień BridgeCamp upłynął pod znakiem warsztatów. Jakub Górnicki z Fundacji Polak 2.0, która zorganizowała BridgeCamp mówi wprost: Konferencja bez przeprowadzenia warsztatów nie byłaby kompletna. To właśnie dzięki nim możemy zaimplementować najciekawsze z prezentowanych rozwiązań i ulepszyć działania NGOsów w Polsce. Dzięki temu warsztaty skierowane były nie tylko do fundacji chcących rozwinąć swoją działalność w internecie, ale także do tych, które chciały tę przygodę rozpocząć. Tematyka warsztatów obejmowała social media (przykładowo jak działać na Facebooku), ale także jak wdrożyć Ushahidi czy Campsite – rozbudowany i interaktywny system zarządzania treścią dla wydawnictw oraz dziennikarzy związanych nie tylko z organizacjami pozarządowymi.
Fundacja Polak 2.0, której celem jest promowanie najnowszych technologii w życiu codziennym, zapewnia, że to nie ostatnie tego typu spotkanie. Kolejne - już w styczniu.
>> Czytaj więcej o inicjatywach Fundacji Polak 2.0 w DI