Apple rozmawia z innymi podmiotami na temat udostępnienia w iTunes programów telewizyjnych za niecałego dolara. Mówi się też o nowej wersji urządzenia Apple TV z mniejszym dyskiem. Niższe ceny odcinków programów TV mogą zachęcić konsumentów zarówno do wypożyczania odcinków programów telewizyjnych, jak i do zakupu kolejnych urządzeń Apple.
reklama
O planach Apple donosi m.in. agencja Bloomberg, powołując się na własne źródła zbliżone do sprawy. Firma Steve'a Jobsa ma według niej prowadzić zaawansowane rozmowy z News Corp. w sprawie wypożyczania programów telewizyjnych za 99 centów. Źródła Bloomberga mówią także, że do inicjatywy mogą się przyłączyć CBS Corp., NBC Universal oraz Walt Disney Co. (zob. Bloomberg, Apple Said to Prepare New 99-Cent TV Show Rental Service.
Również Wall Street Journall pisze o wypożyczaniu programów telewizyjnych za 99 centów od odcinka. Według tej gazety Apple jest już blisko porozumienia z Walt Disney Co., ale rozmowy z takimi graczami, jak CBS, Viacom i News Corp. mogą iść bardziej opornie (zob. WSJ, Apple Close to Deal With Disney to Rent ABC Shows Via iTunes).
Obydwa źródła mówią, że programy telewizyjne będzie można wypożyczać na 48 godzin. Według Bloomberg odcinki będą dostępne w iTunes już 24 godziny po emisji na antenie. Nie będą zawierać reklam.
Źródła mówią też o nowej wersji odtwarzacza multimedialnego Apple TV. Ma on kosztować 99 dolarów i będzie miał mniejszy twardy dysk. Nowy Apple TV nie ma służyć do pobierania materiałów telewizyjnych, ale raczej do odbioru mediów strumieniowych. Nowe urządzenia, podobnie jak nowa oferta iTunes, mogą pojawić się we wrześniu.
Rozmowy pomiędzy Apple i nadawcami telewizyjnymi nie są prowadzone oficjalnie. Apple nie udziela żadnych komentarzy w tej sprawie.
Sklep iTunes umożliwia już pobieranie programów telewizyjnych w cenie od 1,99 USD. Przedstawiciele Apple od dawna uważali, że to zbyt dużo. Nadawcy telewizyjni mają dylemat co do cen. Z pewnością wiedzą oni, że niskie ceny napędzą sprzedaż i zwiększą zyski. Może to jednak spopularyzować oglądanie programów telewizyjnych online i zniechęcić odbiorców do korzystania z bardziej tradycyjnych ofert telewizyjnych. Tego nadawcy nie chcą.
Wypożyczenie na 48 godzin za niecałego dolara wydaje się ciekawym kompromisem. Dla nadawców telewizyjnych będzie to jednak eksperyment. Dla Apple to nie będzie żadna nowość, bo firma już nauczyła się wykorzystywać tanie media do promocji własnych urządzeń. Swojego czasu piosenki za 99 centów przyczyniły się do popularności iPodów. Teraz programy telewizyjne za tę samą cenę mogą zachęcić do kupowania iPhone'ów, iPadów oraz odtwarzaczy Apple TV.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|