Kupowanie usług telekomunikacyjnych w pakiecie od jednego dostawcy jest zazwyczaj tańsze niż nabywanie tych samych usług od różnych operatorów. Decydując się na wybór dostawcy, przedsiębiorca nie powinien jednak kierować się tylko ceną.
reklama
Główny Urząd Statystyczny podaje, że w Polsce jest zarejestrowanych ponad 3,74 mln firm. Blisko 3,6 mln z nich to tzw. mikroprzedsiębiorstwa (SOHO - small office, home office) zatrudniające do 9 osób. O ile, według danych Eurostatu, dziewięć na dziesięć firm (powyżej 10 osób) ma dostęp do internetu, to wśród SOHO wskaźnik ten jest dużo niższy. Oznacza to, że wielu przedsiębiorców nie dokonało jeszcze wyboru najlepszej dla nich oferty usług telekomunikacyjnych.
Gdy porównujemy oferty, internetowe łącze umożliwiające ściąganie danych z prędkością do 1 Mb/s zawsze będzie tańsze od łącza 5 Mb/s, jednak jeden czy dwa megabity na sekundę to zbyt mało, by swobodnie korzystać z internetu.
Wielu ekspertów uważa, że nie ma sensu definiować minimalnej prędkości łącza szerokopasmowego. Twierdzą, że powinno ono umożliwiać swobodne korzystanie ze wszystkich dostępnych w sieci usług. Gdy przełożymy to na prędkość, to okazuje się, że dziś absolutne minimum to ok. 5 Mb/s. Taka prędkość pozwala na jednoczesne przeglądanie stron internetowych, pobieranie poczty i ściąganie dużego pliku (np. aktualizacji oprogramowania lub prezentacji multimedialnej), ułatwiając tym samym pracę. W przypadku firmy z większą liczbą komputerów podłączonych do internetu łącze powinno być proporcjonalnie szybsze.
Więcej na ten temat w Forsal.pl, w tekście pt. Zobacz, kto ma najlepszą ofertę internetu i telefonu dla firm
Andrzej Jabłoński
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|