Samsung Electronics został drugim dostawcą ekranów do iPadów. Rosnący popyt na tablet sprawia, że firma Apple ma coraz większe problemy z zaspokojeniem popytu.
Popyt na iPada, który od końca miesiąca dostępny już jest także poza Stanami Zjednoczonymi, utrzymuje się na wysokim poziomie. Firma Apple potrzebowała zaledwie 60 dni, by sprzedać dwa miliony egzemplarzy swojego tabletu. Realizacja zamówień trwa obecnie znacznie dłużej niż początkowo.
Do tej pory dostarczaniem ekranów do iPadów zajmowała się tylko jedna firma LG Display. Zwiększyła ona dostawy z 300 tysięcy w lutym do nawet 900 tysięcy w maju. Jej moce wytwórcze są jednak ograniczone. Dlatego też od lipca drugim dostawcą podzespołu zostanie Samsung Electronics. Firma miałaby produkować 300-500 tysięcy ekranów miesięcznie.
Kuo Ming-Chi, analityk Digitimes Research, którego wypowiedź przytacza DigiTimes, jest zdania, że do końca bieżącego roku miesięczna produkcja osiągnie poziom 2,5 milionów. Brak jest obecnie informacji odnośnie wielkości popytu na urządzenie w krajach, w których pojawiło się ono pod koniec zeszłego miesiąca. Trudno więc określić, czy prognozowana produkcja będzie w stanie go zaspokoić.
Nie można jednak nie brać pod uwagę faktu, że w tym miesiącu iPad pojawi się w kolejnych 9 krajach, co dodatkowo zwiększy presję na producentów. Nie można także wykluczyć, że ograniczona podaż tabletu jest celowa, co miałoby wytworzyć wrażenie, że jest on produktem luksusowym i rzadkim, gdyż kupienie go nie jest łatwe. Spekulacje tego typu pojawiały się podczas wcześniejszych premier urządzeń firmy Apple.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*