Na corocznym spotkaniu Worldwide Developer Conference (WWDC) firmy Apple Steve Jobs zaprezentował m.in. nowego iPhone'a 4, oprogramowanie iOS 4, iAd, iBooks oraz iMove na iPhone'a.
San Francisco potrafi zawieść, jak i wznieść na wyżyny fanów Apple. Prace nad nowym telefonem iPhone trwały 18 miesięcy, a w dniu premiery firma AT&T przestała sprzedawać iPhone 3GS.
Metalowa obwódka pełni funkcję anten odpowiedzialnych za Wi-Fi, Bluetooth, GPS, UMTS oraz GSM, dzięki czemu iPhone ma miejsce na większą baterię. Urządzenie jest cieńsze o 24% od swojego poprzedniego modelu, poprawiono także czterokrotnie ostrość wyświetlacza, co daje rozdzielczość 960x640 pikseli przy 3,5-calowym ekranie. Telefon iPhone 4 napędza procesor Cortex A4, czyli ten sam, który zastosowano w iPadach. Jak zapewnia Steve Jobs, większa bateria ma wytrzymywać dłużej o 40% niż w iPhone 3GS.
Telefon będzie dostępny od 24 czerwca w pięciu krajach - USA, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Japonii. Za wersję 16 GB będzie trzeba zapłacić 199 dolarów, a za 32 GB - 299 dolarów w umowie na dwa lata. Do wyboru pozostawiono białą i czarną wersję telefonu.
Jednym z pierwszych produktów, który został omówiony przez Jobsa podczas WWDC 2010 była internetowa gra Farmville, znana z Facebooka. Firma Zynga postanowiła przenieść ją do iPhone'a. Gra będzie dostępna pod koniec czerwca br. Activision także postanowiło zainwestować w aplikacje na iPhone'a i wypuści Guitar Hero z muzyką Queen oraz The Rolling Stones.
Apple z kolei postanowiła przenieść na platformę iPhone program do edycji wideo – iMovie. Szef koncernu zapewnia, że edycja wideo na smartfonach stanie się teraz jeszcze prostsza. Aplikacja posiada identyczne funkcje, jak jej odpowiednik z systemu Mac OS X.
Przedstawiony na początku tego roku system iPhone OS 4 będzie posiadał funkcję multitaskingu (wielozadaniowości), dzięki czemu aplikacje zaczną działać w tle. Zmodernizowano skrzynkę pocztową i dodano funkcję przydzielania aplikacji do folderów. W sumie powstało 100 nowych funkcji i 1500 różnych API dla deweloperów.
Wersja Golden Master iOS 4 zostanie udostępniona dla wszystkich użytkowników dwa tygodnie po konferencji WWDC – 21 czerwca, za darmo.
Steve Jobs nie pominął także książek i sklepu iBooks. Jeśli kupimy książkę na iPadzie, tę samą książkę będziemy mieć dostępną na iPhone za darmo – tłumaczy szef Apple. Aplikacja na telefon posiada identyczne funkcje, jak ta na tablecie.
Zapowiadany system reklam iAd zostanie wdrożony 1 lipca - zapowiedziano podczas konferencji WWDC. Do iAd zapisało się już kilkanaście znanych marek: Nissan, Citi, Unilever, AT&T, Chanel, GE, Liberty Mutual, State Farm, Campbell's Soup, Sears, JCPenny, Target, Best Buy, DirecTV, TBS, Disney i Geico. Apple zmieniła warunki, na których będzie prowadzić sprzedaż powierzchni reklamowych. Zapewniane na początku 70% zysku dla deweloperów zmieniło się w 60%, co oznacza, że 40% przychodów z reklam trafi do Apple.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|