Kiedy Wielka Brytania walczy ze spadkiem zysków ze sprzedaży muzyki, w Polsce sprzedaż płyt z roku na rok rośnie.
W Wielkiej Brytanii po raz pierwszy od kilku lat udało się zatrzymać malejącą sumę zysków ze sprzedaży muzyki. I choć ciągle spada liczba sprzedanych nośników fizycznych (płyt kompaktowych i winylowych), o ponad 51 proc. wzrosła sprzedaż plików muzycznych przez internet. Po raz pierwszy od 2006 roku branża muzyczna zarejestrowała wzrost sprzedaży – o 1,4 proc. Największe zyski przynosi jednak rozwój rynku koncertowego. (...)
Nad Wisłą te trendy wyglądają inaczej. Jesteśmy ewenementem, bo przez ostatnie cztery lata nie zanotowaliśmy spadku sprzedaży płyt. Przeciwnie, dwa lata temu mieliśmy wzrost o 8 proc., a w zeszłym roku o 0,5 proc. – tłumaczy Piotr Kabaj, dyrektor generalny EMI Music Polska. – To wynik tego, że sprzedaje się u nas inna muzyka niż ta grana w radiu. Nasz klient ma powyżej 35 lat, lubi kupować płyty, jest bardziej zamożny, snobuje się na pewne gatunki i lubi polskie piosenki – dodaje.
Natomiast internet pozostaje szarą strefą nielegalnego ściągania muzyki i jest słabo zagospodarowany przez poważne koncerny. Co prawda, powoli rośnie w siłę serwis Muzodajnia z liczbą około 100 tysięcy subskrybentów oraz Nokia Music Store, które bezpośrednio związane są z telefoniami komórkowymi i zarabiają m.in. na ściąganiu dzwonków. Jednak np. w przypadku katalogu EMI zysk ze sprzedaży plików w ciągu miesiąca oscyluje w granicach 1000 euro. Szanse wejścia na rynek iTunes czy innego podobnego serwisu są ciągle niewielkie, ponieważ piractwo w naszym kraju wciąż odstrasza. W takiej sytuacji rozwój naszego rynku stoi pod znakiem zapytania.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Polacy wciąż wolą kompakty od plików mp3
Jacek Skolimowski
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|