Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W niecodzienny sposób Google postanowiło uhonorować jubileusz jednej z najsłynniejszych gier komputerowych - Pac-Man, wydanej po raz pierwszy w 1980 roku. Dziś na stronie głównej wyszukiwarki Google zamiast logo pojawił się grywalny doodle, stworzony przez Marcina Wicharego, Polaka pracującego w głównej siedzibie Google w Mountain View i fana Pac-Mana.

Gra Pac-Man jest pewnie starsza od niejednego Czytelnika DI. Pojawiła się na rynku w roku 1980 na popularnych w owym czasie automatach do gier. Ze względu na swoją "grywalność" Pac-Man okazał się grą ponadczasową - został przeniesiony na wszystkie platformy komputerowe, które powstały od tego czasu i wciąż ma sporą rzeszę zwolenników.

Pac-Man w Google Doodle
fot. - Pac-Man w Google Doodle
Google w swoim niepowtarzalnym stylu postanowiło dziś uczcić jubileusz tej jednej z najbardziej grywalnych gier na świecie. Po wejściu na stronę wyszukiwarki oczom internautów ukaże się nietypowe doodle, w które można zagrać.

Jak wyjaśnia Marcin Wichary, współtwórca dzisiejszego doodle "nie jest to 100% emulacja (gry), bo takie podejście wydawało się pójściem na łatwiznę. Cała logika została odtworzona od zera". Specjalna edycja Google'owego Pac-Mana powstała w technologiach HTML, JavaScript i CSS. Praca nad prototypem zajęła Polakowi tylko jeden wieczór. Marcin bardzo przyłożył się jednak do szczegółów, np. na ułamek sekundy przed zakrętem oczy duchów zdradzają, w który stronę skręcą.

Co więcej, Pac-Man w Google doodle ma aż 256 poziomów. Dlatego też gra będzie dostępna na stronie głównej wyszukiwarki Google przez 48 godzin, a nie - jak to zwykle bywa z doodle - przez 24 godziny.

Szczegóły w wywiadzie z Marcinem Wicharym na blogu Google

Więcej o Pac-Manie można poczytać w Wikipedii


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Google Blog