Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zajęcia komputerowe już od I klasy podstawówki

GazetaPrawna.pl 07-05-2010, 20:19

Nowa podstawa programowa nauczania zawiera zapis o obowiązku kształcenia uczniów w zakresie pracy z komputerem i stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych od I klasy szkoły podstawowej - przypomniała we czwartek w Sejmie wiceminister edukacji Krystyna Szumilas.

konto firmowe

reklama


Odpowiadała ona na pytania posłanek PO Ewy Wolak i Urszuli Augustyn, które pytały o finansowanie i ramy prawne wprowadzenia e-nauczania do szkół.

Mówiąc o e-nauczaniu Szumilas podkreśliła, że "ważne jest, by środowisko, w którym uczy się uczeń, było środowiskiem wykorzystującym nowoczesne technologie informatyczne". Przypomniała, że standardy kształcenia nauczycieli obejmują przygotowanie w zakresie technologii informacyjnej - jest to obowiązkowe. Prowadzone są też zajęcia doskonalące z tego zakresu dla czynnych zawodowo nauczycieli wszystkich przedmiotów (od przedszkoli do szkół ponadgimnazjalnych).

Szumilas mówiła też, że projekty dotyczące rozwoju platform i zasobów edukacyjnych prowadzone są na poziomie centralnym, jak i w ramach regionalnych programów operacyjnych oraz programów krajowych, takich jak "Innowacyjna gospodarka", "Infrastruktura i środowisko", "Rozwój Polski wschodniej". Jako przykłady wymieniła m.in. takie projekty, jak "Lekki jak piórko", "E-szkoła", "Info-szkoła", "Multimedialna szafka dla uczniów".

Dodała, że regiony na ten cel zakontraktowały 246 mln zł, a na poziomie MEN jest to 100 mln zł.

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Uczniowie będą pracować z komputerem już od I klasy szkoły podstawowej

PAP

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Poznaj potencjał Social Media