Akcja CzytaszPomagasz.pl skierowana jest do miłośników czytania, dla których ważne jest również to, na jaki cel przeznaczone zostały ich pieniądze wydane na książki. Warto odnotować, że twórcy przedsięwzięcia od początku wykorzystują w jego realizacji potencjał różnych serwisów społecznościowych.
Akcja CzytaszPomagasz.pl rozpoczęła się 22 marca 2010 roku. Pomysłodawcy - Jakub Ślusarek i Przemysław Komorowski - chcieli pozbyć się starych książek z domu. W tym celu postanowili wykorzystać swoje zawodowe umiejętności i pasję do nowych mediów. W taki sposób zrodził się pomysł wystawiania książek na aukcjach i przekazywania zysku na cele charytatywne.
Aukcje książek organizowane są od początku w serwisach Flaker.pl oraz Facebook. W serwisie Flaker odbyły się dwie najbardziej zacięte aukcje, w których za dwie książki udało się pozyskać 186 zł. Do chwili obecnej udało się w sumie zebrać 500 zł.
Aukcje prowadzone w serwisach Flaker i Facebook, ze względów technicznych, nie spełniły jednak pokładanych w nich nadziei - uważają organizatorzy przedsięwzięcia. Dlatego też po miesiącu działania twórcy CzytaszPomagasz.pl zmienili główne założenia akcji. Teraz, oprócz prowadzenia aukcji we wspomnianych wyżej serwisach, będą także rozdawać książki. W tym celu założyli konto w serwisie SiePomaga.pl, opisywanym już na łamach DI. Każda osoba, która wpłaci co najmniej 10 zł na specjalną zbiórkę w SiePomaga.pl będzie mogła sobie wybrać jedną z książek, które zostaną udostępnione na stronach CzytaszPomagasz.pl.
Zebrane pieniądze trafiają na konto fundacji VideSupra, która zbiera fundusze na stypendia dla młodych talentów.
CzytaszPomagasz.pl zyskuje uznanie coraz większej liczby użytkowników internetu oraz firm. Wśród przedsiębiorstw wspierających akcję jest m.in. „Paczkomaty 24/7”, które wspólnie z InPost zaoferowały bezpłatną dostawę przesyłek na terenie Polski. Na początku maja CzytaszPomagasz.pl nawiązało także współpracę ze sklepem Koszulkowo.com. Każda osoba, który w danym miesiącu wpłaci najwięcej pieniędzy na zbiórkę CzytaszPomagasz.pl, otrzyma specjalną, niepowtarzalną koszulkę.
Jakub Ślusarek to specjalista SEO/SEM znany w branży jako Qbexus, jest współtwórcą serwisu Ecommercewpraktyce.pl. Przemysław Komorowski to inicjator akcji 52ksiazki.pl, zajmuje się społecznościami i działaniami w mediach społecznościowych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|