Emitowanie reklam o całkowicie darmowych rozmowach telefonicznych, podczas gdy operator przewidział ich miesięczny limit, jest zakazanym czynem nieuczciwej konkurencji - uznał SOKiK.
reklama
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie firmy Netia (jest ona następcą firmy Tele2 Polska) od decyzji prezesa UOKiK zakazującej operatorowi emitowania reklamy planu taryfowego Darmowe Rozmowy NON STOP.
Nieistniejące już Tele2 w kampanii reklamowej prowadzonej w okresie od 2 kwietnia do 17 czerwca 2007 r. podawało informację, że wszystkie połączenia telefoniczne realizowane w ramach planu są darmowe (za darmo przez całą dobę, za darmo dokąd chcesz i kiedy chcesz, darmowe połączenia każdego dnia i o każdej porze). Jednocześnie w planie taryfowym Darmowe Rozmowy NON STOP przewidziany był miesięczny limit darmowych minut.
Prezes UOKiK uznał takie działanie za czyn nieuczciwej konkurencji oraz działanie godzące w zbiorowe interesy konsumentów. W toku postępowania stwierdził on w wydanej decyzji zaniechanie stosowania przez spółkę przedmiotowej praktyki od 18 czerwca 2007 r. i nakazał jej publikację na stronie internetowej www.tele2.pl. Firma musiała ponadto dwukrotnie opublikować sentencję decyzji na jednej z pięciu pierwszych stron dziennika o zasięgu ogólnopolskim. Sprawa ostatecznie trafiła na drogę sądową.
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów 9 kwietnia 2010 r. uznał, że w stosowanej przez spółkę praktyce mamy do czynienia z obiektywnie fałszywą treścią reklamy, a konsument nie ma obowiązku badać, czy przedsiębiorca w reklamie kłamie, czy nie.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Reklama nie może odbiegać od oferty operatora telefonicznego
Adam Makosz
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|