Mimo że cały 2009 rok zakończył się na minusie, widoczna jest poprawa - w ostatnim kwartale wydatki firm w USA na reklamę w sieci były o 2,6 procent wyższe niż rok wcześniej.
W całym zeszłym roku amerykańskie firmy wydały na reklamę w internecie 22,7 mld dolarów, o 3,4 procent mniej niż rok wcześniej. Jednocześnie jednak czwarty kwartał przyniósł wzrost o 14 procent w porównaniu z trzecim oraz o 2,6 procent w porównaniu z ostatnim kwartałem 2008 roku. Pytanie tylko, na ile był to efekt wracającej na ścieżkę stabilnego wzrostu gospodarki, a na ile świąt Bożego Narodzenia.
Z jednej bowiem strony firmy musiały kontrolować swoje wydatki, co objawiało się m.in. cięciem kosztów na reklamę. Z drugiej jednak musiały podjąć dodatkowy wysiłek, by ich towary i usługi znalazły nabywców, co nie było proste w sytuacji, gdy konsumenci, obawiając się utraty pracy, sami ograniczali swoje wydatki.
Firmy najwięcej wydały na reklamę w wyszukiwarkach - blisko 10,7 mld dolarów, czyli 47 procent całości. Kolejne prawie 8 mld dolarów wydane zostało na reklamy w postaci banerów czy filmów. W tej kategorii bardzo silny wzrost - o 38,5 procent - odnotowała reklama wideo.
Ożywienie gospodarcze powinno przynieść kolejne wzrosty wydatków na reklamę, w tym także na internetową. W tym roku też wyraźnie powinien zaistnieć już rynek reklamy mobilnej. Obecna jest już na nim firma Apple (niedawno Dziennik Internautów prezentował iAd), niedługo pojawić się powinna także Google.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*