Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Mimo że cały 2009 rok zakończył się na minusie, widoczna jest poprawa - w ostatnim kwartale wydatki firm w USA na reklamę w sieci były o 2,6 procent wyższe niż rok wcześniej.

W całym zeszłym roku amerykańskie firmy wydały na reklamę w internecie 22,7 mld dolarów, o 3,4 procent mniej niż rok wcześniej. Jednocześnie jednak czwarty kwartał przyniósł wzrost o 14 procent w porównaniu z trzecim oraz o 2,6 procent w porównaniu z ostatnim kwartałem 2008 roku. Pytanie tylko, na ile był to efekt wracającej na ścieżkę stabilnego wzrostu gospodarki, a na ile świąt Bożego Narodzenia.

Z jednej bowiem strony firmy musiały kontrolować swoje wydatki, co objawiało się m.in. cięciem kosztów na reklamę. Z drugiej jednak musiały podjąć dodatkowy wysiłek, by ich towary i usługi znalazły nabywców, co nie było proste w sytuacji, gdy konsumenci, obawiając się utraty pracy, sami ograniczali swoje wydatki.

Firmy najwięcej wydały na reklamę w wyszukiwarkach - blisko 10,7 mld dolarów, czyli 47 procent całości. Kolejne prawie 8 mld dolarów wydane zostało na reklamy w postaci banerów czy filmów. W tej kategorii bardzo silny wzrost - o 38,5 procent - odnotowała reklama wideo.

Ożywienie gospodarcze powinno przynieść kolejne wzrosty wydatków na reklamę, w tym także na internetową. W tym roku też wyraźnie powinien zaistnieć już rynek reklamy mobilnej. Obecna jest już na nim firma Apple (niedawno Dziennik Internautów prezentował iAd), niedługo pojawić się powinna także Google.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Tweety dziedzictwem narodowym

Źródło: IAB