iPad naprawdę jest urządzeniem nowej kategorii - taki wniosek można wysnuć po zapoznaniu się z recenzjami tego urządzenia, które zdominowały serwisy informacyjne. Autorzy przeglądów nie zgadzają się nawet co do tego, czy iPad nadaje się np. do czytania książek lub pisania tekstu. Trzeba chyba uznać, że to urządzenie oryginalne i nijakie zarazem.
reklama
Przeglądy iPada pojawiły się już w New York Times, USA Today, PC Magazine i na wielu blogach. Każdy z nich jest opisem jakby innego spojrzenia na urządzenie Apple i to prowadzi do pierwszego wniosku, jaki da się wyciągnąć ze wszystkich przeglądów – iPad wzbudza kontrowersje.
Chyba trzeba się zgodzić ze spostrzeżeniem Davida Pogue z NYT, że iPad będzie nienawidzony przez osoby dobrze obeznane z nowinkami techniki, ale pokochają go wszyscy inni. Wielu autorów zgadza się także z tym, że jest to urządzenie nowego typu (nawet jeśli nie jest bardzo nowatorskie).
Poszczególne cechy iPada też wzbudzają kontrowersję i możemy je opisywać według modelu: iPad nadaje się do czynności X, gdyż posiada cechę Y, ale nie nadaję się do X, gdyż nie ma Z. Spróbujmy opisać tablet Apple w ten sposób.
1. Pisanie tekstu – iPad się do tego nadaje, gdyż wirtualna klawiatura reaguje naprawdę dobrze (według autorów wielu przeglądów). Za wadę można jednak uznać brak fizycznej klawiatury, która umożliwia bardzo szybkie pisanie bezwzrokowe (także niewidomym) i wydaje się bardziej ergonomiczna. Poza tym płaska klawiatura uniemożliwia pisanie pod pewnymi kątami.
2. Czytanie książek – iPad się do tego nadaję, bo jest lżejszy od laptopów i bardziej od nich poręczny. Posiada też sympatyczną aplikację iBooks. iPad jest jednak cięższy od dostępnych na rynku czytników książek i nie korzysta z technologii e-papieru, co czyni czytanie mniej zbliżonym do czytania książki i uniemożliwia korzystanie z urządzenia przy silnym świetle słonecznym. Poza tym oferta książek dla tego urządzenia jest stosunkowo uboga. Tytuły zakupione dla iPada nie będą współpracować z innymi urządzeniami.
3. Multimedia – iPad nadaje się do oglądania filmów, obrazków i ma całkiem niezły głośnik. Wiele osób przyznaje, że korzystanie z multimediów na tym urządzeniu to "niezła zabawa". Trzeba się jednak nastawić na ograniczenia związane choćby z brakiem Flasha. Co prawda, YouTube i kilka innych stron udostępnia swoje materiały w wersji dla urządzeń Apple, ale ogromna liczba treści będzie dla iPada niedostępna. Poza tym iPad nie dorównuje laptopom w funkcjach tworzenia treści multimedialnych.
4. Oprogramowanie – iPad daje dostęp do wielu aplikacji w App Store i dodatkowo część aplikacji będzie stworzona z myślą o tym urządzeniu. Trzeba jednak mieć na uwadze, że aplikacje typowo ipadowe są droższe. Poza tym użytkownicy iPada nie mają dostępu do wielu aplikacji bazujących na Flashu. Firma Apple w 100% kontroluje to, z jakich programów może korzystać użytkownik. Inna sprawa to brak wielozadaniowości – jedna aplikacja może być uruchomiona w jednym czasie.
5. Cena – iPad jest o wiele tańszy niż się spodziewano, to prawda. Nie zmienia to jednak faktu, że za te same pieniądze można mieć wielozadaniowego laptopa z normalną klawiaturą, wieloma wejściami USB, kamerą, dostępem do bardzo wielu aplikacji...
6. Ergonomia - iPad jest lekki, cienki, przenośny i nawet ładny. Na wygodę pracy wpływa dobra bateria. Dzięki technologiom dotykowym ma duży ekran. Do korzystania z niego trzeba jednak niemal zawsze użyć dwóch rąk. Ekran będzie intensywnie dotykany, co sprzyja zabrudzeniom. Poza tym przenośność to jedno, ale iPad nie zastąpi w pełni ani smartfona, ani laptopa. Czy jego użytkownicy będą dźwigać trzy urządzenia?
7. Usługi internetowe - w iPadzie mamy Safari, ale bez obsługi kart. Jest aplikacja do poczty, ale nie posiada takich funkcji, jak automatyczne sortowanie wiadomości lub grupowe adresowanie. Jest Skype, ale bez połączeń wideo. Jest iTunes, ale niestety... jest obowiązkowe.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|