Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Popularność polskiego Blipa stale rośnie. Obecnie jest już nie tylko popularnym mikroblogiem, ale stanowi jedno z podstawowych narzędzi marketingu internetowego i e-PR. Pozwala zbudować trwałą relację z odbiorcami, partnerami biznesowymi i mediami, a także poznać ich opinie na temat produktu.

robot sprzątający

reklama


Do czego przydaje się Blip

Sposobów na wykorzystanie Blipa do promocji biznesu jest wiele, ale o nich później. Warto zastanowić się nas specyfiką serwisu. Blip.pl jest platformą komunikacyjną umożliwiającą budowanie i utrzymywanie relacji ze społecznością oraz prowadzenie sprawnej i niezawodnej komunikacji w czasie rzeczywistym.

Nazwa Blip to skrót od Bardzo Lubię Informować Przyjaciół. Na Blipie można informować o wszystkim: zarówno o aktualnych wydarzeniach, promocjach, jak i specjalnych ofertach. To doskonałe miejsce na prowadzenie relacji – np. z konferencji czy  prezentacji. Dzięki interaktywnej formule możliwe jest przeprowadzenie konkursu dla odwiedzających lub szybkie udzielenie pomocy i obsługa klientów przez sprawną wymianę postów na kokpicie.

Jedną z ciekawszych możliwości działań prowadzonych na platformie Blip jest szansa na zdobycie ciekawych pracowników. Mikroblog może służyć zarówno do promocji, jak i do działań rekrutacyjnych.

Najważniejszą kwestią w prowadzeniu bloga jest konsekwencja. Regularna aktywność w sieci pomoże zapewnić stałe grono czytelników. Warto rozprzestrzenić swoją obecność w społeczności np. przez system cytowań i linkowań.

Blisko klienta

Obecnie swojego Blipa posiada każda popularna agencja PR, instytucja społeczna czy wydarzenie. Blip pozwala śledzić rozwój branży i działania konkurencji oraz wyczuć, jacy  ludzie reprezentują daną firmę.

Na Blipie wydarzenia dzieją się „tu i teraz”. Pozwala na bieżąco obserwować opinie konsumentów o opisywanym produkcie. Ważne jest, by nauczyć się odpowiednio je wykorzystywać w praktyce i odnosić się do nich w planowanej strategii wizerunkowej.

W przypadku konkretnych pytań ze strony konsumentów firma powinna udzielać odpowiedzi natychmiast lub kierować zainteresowanych do konkretnego miejsca w firmie, gdzie uzyskają pożądaną wiedzę. Należy pamiętać, że działalność promocyjna na Blipie znacznie różni się  od typowych działań marketingowych czy e-PRowych. By odnieść sukces w małym obszarze, jakim jest środowisko mikrobloggerskie, trzeba stać się częścią społeczności, wniknąć w nią i nauczyć się jej słuchać.

Budowanie wizerunku

Blip pozwala zbudować bardziej intymny kontakt z klientami, mediami i partnerami niż jest to możliwe na firmowej stronie internetowej. To doskonałe narzędzie, by pokazać firmę od nieformalnej, codziennej strony, np. przez wpuszczenie czytelnika „do środka” biura, zamieszczenie zdjęć z dnia pracy (uwaga: nie zawsze wszystkim wypada to robić, zwłaszcza dużym korporacjom).

Sama forma wypowiedzi na mikroblogu nie powinna być zbyt oficjalna. Obserwujący chcą przede wszystkim widzieć, co pracownicy danej firmy mają do przekazania. Im ciekawsze informacje zamieszczane będą na blogu, tym częściej ludzie będą go odwiedzać. Warto więc publikować na nim linki do ciekawych artykułów, dzielić się sukcesami i pomysłami, opiniami i ważnymi informacjami, np. o bieżących promocjach lub planach. To zmotywuje użytkowników Blipa do zaangażowania się w dyskusję na kokpicie.

Problemem jest nadal brak rozwagi w korzystaniu z Blipa. Przeciętny kokpit staje się informacyjnym śmietnikiem. Ciężko na zapełnionym nowymi notkami panelu wyłowić tę najwartościowszą. Nie warto spamować obserwujących, gdyż mogą to odebrać jak natarczywą reklamę. Liczą się tylko informacje ważne i użyteczne.

>> Czytaj także: Sherlock Holmes tropi zbrodnie na Blipie

Im więcej firma zdobędzie obserwujących, tym lepiej. Podstawą każdego profilu jest sieć kontaktów (nie tylko branżowych). Oprócz partnerów z własnego sektora warto także obserwować użytecznych w oczach firmy blipowiczów i zaprosić ich do bazy kontaktów. Sami konsumenci także mogą uruchomić mechanizm promocji, używając opcji social recommendation.

Każda marka powinna zbudować określony plan budowy swojego wizerunku na blogu. Podczas tego procesu duże znaczenie ma analiza tagów związanych z konkretną marką, firmą i branżą oraz odpowiednio szybka reakcja na toczące się dyskusje o produkcie.

Firma powinna reprezentować sobą jedną z podstawowych cech wizerunkowych - otwartość na klientów. Warto prowadzić aktywny dialog z obserwującymi, np. przez częste zadawanie pytań dotyczących nowego produktu.

Jak mierzyć popularność firmy

Oferowane przez Blipa narzędzia pomagają w różny sposób sprawdzić popularność danego profilu. Pierwszym kryterium popularności jest liczba obserwujących. Obserwujący to nie 1 unikalny odwiedzający, ale osoba, która chce regularnie czytać dany profil i regularnie odbierać na swoim profilu nowości z obserwowanej strony.

>> Czytaj także: Poczta Polska: Biur Obsługi Klienta na Blipie

Poziom zainteresowania wśród użytkowników pokazują także ilość osób subskrybujących powiązane z firmą tagi oraz dane ze statystyk dodawanych linków. By zapoznać się z tymi wynikami, wystarczy kliknąć w symbol (s) umieszczony przy każdym linku.

Na zastosowanie bardziej zaawansowanych działań monitorujących pozwala otwarte API Blipa. Dzięki możliwości dowolnego dodawania funkcji i integracji z innymi serwisami w internecie, użytkownik może w zindywidualizowany sposób badać aktywność odwiedzających profil. Więcej informacji na temat narzędzi badań można obejrzeć na stronach blip-trendy.pl (analizuje dyskusje), status.blipi.pl (pokazuje liczbę obecnie  obserwujących profil i porównuje wynik z innymi użytkownikami), top.blipi.pl (top 100 najpopularniejszych użytkowników Blipa),  Blipi.pl (po wpisaniu odpowiedniego hasła wyszukuje najnowsze powiązane z profilem notki, linki i zdjęcia), asystent.adblix.pl (śledzi ostatnie wiadomości publiczne i prywatne).


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Blip.pl