Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czy Apple zmienia podejście w kwestii dostępności swoich produktów? Specjaliści spekulują o nowym modelu iPhone'a, który cenowo ma być znacznie bardziej atrakcyjny od dostępnych obecnie na rynku modeli.

robot sprzątający

reklama


Katy Huberty z banku Morgan Stanley spodziewa się, że Apple w połowie roku przedstawi nowy model kultowego już iPhone'a. Ma być on tańszy, a tym samym bardziej dostępny dla szerszego grona odbiorców. Jednocześnie firma Steve'a Jobsa ma go wyposażyć w nową funkcjonalność, spekuluje się  na temat sterowania telefonem gestami - podaje AppleInsider.

Z badań wynika bowiem, że to właśnie cena jest najpoważniejszą do pokonania barierą dla potencjalnych właścicieli telefonu firmy Apple. Druga także związana jest z kosztami - miesięczny abonament dla operatora telekomunikacyjnego. Im droższy, tym tańsze jest urządzenie. Niemniej jednak sporo osób nie jest zainteresowanych wyższymi planami taryfowymi, obawiając się, że z części wykupionych w pakiecie usług nie będzie korzystać.

>> Czytaj więcej o iPhonie 

Sonda
Masz iPhone'a?
  • Tak
  • Nie, ale zamierzam kupić
  • Nie i nie zamierzam kupić
wyniki  komentarze

Wprowadzenie w zeszłym roku do sprzedaży modelu 3GS odbyło się równocześnie z obniżeniem w Stanach Zjednoczonych ceny wersji 3G do 99 dolarów. Mimo to częściej kupowanym modelem był ten nowszy. Mogłoby to jednak sugerować, że potencjalni odbiorcy iPhone'a są mniej wrażliwi na cenę niż statystyczny konsument.

Powstaje w tym momencie także inna wątpliwość. Czy obniżka cen jest tym krokiem, który Apple powinna wykonać. To właśnie m.in. dość wysokie ceny urządzeń, tak telefonów, jak i chociażby komputerów, sprawiają, że produkty firmy są obiektami pożądania wielu osób. Gdy staną się łatwo dostępne, ich atrakcyjność może spaść. Steve Jobs będzie musiał więc odpowiedzieć sobie na pytanie, co w tej sytuacji jest ważniejsze - utrzymanie postrzegania marki czy też poszerzanie grona odbiorców.

Patrząc na wyniki finansowe firmy, nie można mieć wątpliwości co do tego, że polityka wysokich cen przynosi spodziewane rezultaty - nawet w kryzysie sprzedaż rosła, co Apple pozwalało chwalić się kolejnymi rekordami. Duże nadzieje wiązane są także z iPadem - tablet ma pojawić się na rynku jeszcze w tym miesiącu. Tegoroczną sprzedaż przewiduje się na poziomie nawet 6 milionów urządzeń.

>> Czytaj także: Apple: Zysk w górę o 50 procent


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *