Wojna cenowa na rynku e-booków. Tym razem jednak firmy walczą o podwyższenie cen, uznając te oferowane przez Amazon za szkodzące rynkowi.
Rupert Murdoch, właściciel News Corp. - największego koncernu medialnego na świecie - wyraził swoje niezadowolenie z polityki cenowej Amazona wobec e-książek. Amerykańska firma sprzedaje książki elektroniczne za 9,99 dolarów. Zdaniem Murdocha cena ta krzywdzi wydawców oraz sprzedawców książek tradycyjnych. Dlatego chciałby ich podniesienia.
Jak podaje agencja Reuters, największy sklep internetowy może być skłonny do rozpoczęcia rozmów na ten temat. Niewykluczone, że będzie musiał się zgodzić - niedawno wydawnictwo Macmillan wywalczyło podniesienie cen do poziomu 12,99-14,99 dolarów za pozycję.
Amazon, nie chcąc tracić najbardziej poczytnych autorów, może zostać zmuszony do zawarcia porozumienia. Nie można wykluczyć, że drogą tą podążą także inne wydawnictwa. Niskie ceny elektronicznych książek sprawiają bowiem, że spada sprzedaż książek papierowych.
Tymczasem to właśnie tanie e-booki miały być zachętą dla klientów do wydania kilkuset dolarów na czytnik Kindle. Strategia ta przyniosła spodziewane efekty - urządzenie bije rekordy popularności w Amazonie, bardzo pozytywnie wpływając na wyniki finansowe. Kindle stał się także najpopularniejszym prezentem gwiazdkowym podczas zeszłorocznego Bożego Narodzenia.
Nie bez znaczenia jest również pojawienie się na rynku iPada firmy Apple. News Corp. zawarł porozumienie z nią porozumienie odnośnie e-książek, bardziej korzystne niż to, które obowiązuje obecnie z Amazonem. Stąd decyzja o renegocjacji. Wzrost cen może jednak doprowadzić do spadku popytu na wydawnictwa elektroniczne, a także na same czytniki. Jeśli książka drukowana będzie kosztowała tyle samo lub niewiele więcej, zdecydowanie mniej osób może być zainteresowanych zamianą papieru na ekran.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|