Abonenci telefonii stacjonarnej są często zadowoleni z usług, ale zrezygnowaliby z nich, gdyby ceny abonamentu wzrosły. Wielu abonentów rozważa zmianę operatora i ma świadomość, że można to zrobić, zachowując dotychczasowy numer telefonu – tak wynika z badań PBS wykonanych na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Na stronach UKE znajdziemy obszerny (199 stron) raport z badań PBS. Dotyczy on m.in. telefonii stacjonarnej, komórkowej, dostępu do internetu i telewizji w Polsce. Badania zostały przeprowadzone na reprezentatywnej grupie gospodarstw domowych i generalnie pokazuje, że stopień nasycenia usługami telekomunikacyjnymi w Polsce jest duży.
W niniejszym tekście przedstawimy wyniki dotyczące telefonii stacjonarnej. Mówią one, iż 51,4% Polaków deklaruje posiadanie telefonu stacjonarnego. Średnia miesięczna opłata za telefon stacjonarny w gospodarstwie domowym wynosi około 70 PLN. Najliczniejszą grupę posiadaczy telefonów stacjonarnych stanowią osoby płacące rachunki od 51 do 100 PLN miesięcznie (41%).
Najlepiej znanym dostawcą tej usługi jest Telekomunikacja Polska – zna ją 94,6% ankietowanych. Drugim dobrze znanym operatorem jest Netia, wymieniana przez niespełna połowę badanych (48,8%). Kolejnym rozpoznawanym dostawcą jest Dialog, wymieniany przez nieco więcej niż jedną piątą badanych (21,8%).
Według badania udział poszczególnych operatorów w rynku telefonii stacjonarnej kształtuje się następująco:
Telefon stacjonarny służy ankietowanym do rozmów lokalnych. 36,6% badanych korzysta z niego codziennie, a połowa badanych (51,2%) kilka razy w tygodniu. Respondenci są zazwyczaj zadowoleni z tej usługi, przy czym najwyżej ocenianym operatorem jest Dialog (średnia 4,1) a najgorzej TP (średnia 3,8).
64,9% klientów twierdzi, że mogłoby zrezygnować z usług operatora, gdyby podwyżki abonamentu przekroczyły 10%. 71,1% badanych nie planuje zmiany dotychczasowego operatora, ale 17% rozważa zmianę operatora w najbliższej przyszłości. Co trzeci abonent z tych, którzy chcą zrezygnować ze swojego operatora, nie bierze pod uwagę żadnego innego, co może oznaczać chęć zrezygnowania z telefonu stacjonarnego.
Jako przyczynę nieposiadania telefonu stacjonarnego badani najczęściej podawali posiadanie i użytkowanie telefonu komórkowego (74,5%). Ci respondenci, którzy zrezygnowali z telefonu stacjonarnego, korzystali wcześniej z usług Telekomunikacji Polskiej (81,1%). Powodami rezygnacji z usług telefonii stacjonarnej były związane z nią wysokie opłaty (47%) oraz zakup bardziej odpowiadających potrzebom respondentów telefonów komórkowych (46,3%).
Najważniejszym kryterium przy zmianie operatora telefonii stacjonarnej jest dla badanych atrakcyjność cenowa oferty oraz atrakcyjność promocji i rabatów. Inne istotne płaszczyzny oceny to: szeroki zakresu oferowanych usług i dostępność obsługi.
Ośmiu na dziesięciu badanych (79,1%) wie, że istnieje możliwość zmiany operatora z zachowaniem numeru. O takiej możliwości nie słyszało 16,7% badanych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|