Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Netia: 100 tys. klientów ETTH

29-12-2009, 14:32

Przejmowanie sieci osiedlowych w 2009 roku dało Netii prawie 17 tysięcy aktywnych klientów. Strategia polegająca na konsolidacji rynku operatorów świadczących usługi w technologii ETTH (Ethernet To The Home) jest realizowana przez spółkę od dwóch i pół roku i można ją uznać za skuteczną.

W tym roku Internetia, spółka zależna Netii, wydała na akwizycje 16,7 mln zł, przejmując 5 sieci (spółki lub zorganizowane części przedsiębiorstwa) z 16925 aktywnymi klientami oraz potencjałem podłączenia 88 tysięcy gospodarstw domowych. Średnia cena pozyskania klienta poprzez akwizycje w tym roku wyniosła niespełna 1 tys. złotych, czyli porównywalnie do średniej z lat poprzednich.

Akwizycje nastąpiły przede wszystkim w rejonach obecnego działania Internetii, czyli Górnym i Dolnym Śląsku (E-Tychy, Gaja z Krapkowic, Bater z Zabrza, D2D z Rudy Śląskiej).

Oprócz poszerzania swojej obecności na tych terenach, spółka zależna Netii poszerzyła pole swojej obecności na kolejny rynek – Szczecin, przejmując w ostatnich dniach tego roku firmę Global Connect.

>>> Czytaj: Netia nie nadąża z obsługą nowych klientów

200 tys. klientów ETTH do 2012 r.

W ciągu dwóch i pół roku Grupa Netia - z uwzględnieniem 5 tegorocznych transakcji - przejęła łącznie 27 sieci. Obszar działania tych sieci koncentruje się przede wszystkim na Górnym i Dolnym Śląsku, w Krakowie oraz Białymstoku i okolicach. Na akwizycje sieci ethernetowych Netia wydała do tej pory 101 mln złotych. Na modernizację i rozbudowę przejętych sieci przeznaczono dotychczas kilkanaście milionów złotych.

Obecnie liczba klientów, którym Grupa Netia świadczy usługi w technologii ETTH, przekracza 105 tysięcy, zaś w zasięgu tych sieci znajduje się łącznie około 400 tys. gospodarstw domowych. Netia szacuje, że łącznie w Polsce jest około 800 tys. aktywnych klientów sieci w technologii ETTH.

– Po upływie dwóch i pół roku od rozpoczęcia projektu z optymizmem patrzymy na możliwość realizacji strategicznego celu pozyskania 200 tys. klientów w tym segmencie do 2012 roku – podsumował Tom Ruhan, członek zarządu Netii odpowiedzialny za kwestie prawne i akwizycje.

>>> Czytaj: Netia i TP - koniec sporów!


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Netia



Ostatnie artykuły:

fot. Samsung



fot. HONOR








fot. Freepik