Zdaniem Komisji Europejskiej wyższe stawki MTR w przypadku sieci Play nie mają uzasadnienia. Dlatego chce ona, by Urząd Komunikacji Elektronicznej je zmienił.
reklama
Pod koniec czerwca br. Urząd Komunikacji Elektronicznej ustalił harmonogram obniżania stawek za zakańczanie połączeń w sieci Play dla Polkomtela, PTC, PTK Centertel oraz Telekomunikacji Polskiej. W ciągu 4,5 lat istniejąca asymetria (141 procent w momencie ogłoszenia decyzji) miała zostać całkowicie zlikwidowana. UKE jest zdania, że utrzymanie wyższych stawek MTR pozwoli czwartemu operatorowi na skuteczne konkurowanie z pozostałymi graczami.
Odmiennego zdania wydaje się być jednak Komisja Europejska. W piątek wydała ona komunikat, w którym wezwała Urząd Komunikacji Elektronicznej do dostosowania metodyki ustalania stawek za zakańczanie połączeń w sieciach komórkowych do swoich zaleceń, a także do obniżenia tych pobieranych przez P4 obecnie.
Viviane Reding, komisarz UE odpowiedzialna za telekomunikację, uważa, że wszyscy czterej operatorzy w Polsce powinni płacić jednakowe stawki. Teraz bowiem jeden z nich jest uprzywilejowany kosztem innych. Dodała ona także, że jeśli spółce pozwoli się na pobieranie opłat, które nie wynikają z rzeczywiście ponoszonych przez nią kosztów, nie będzie ona miała bodźców do zwiększania wydajności.
Komisja Europejska w drodze wyjątku zezwala na uprzywilejowanie nowych podmiotów na rynku po to, by udało się im osiągnąć taką wielkość, by móc skutecznie konkurować z innymi - powiedziała Neelie Kroes, komisarz ds. konkurencji. Dodała także, że rozwiązanie takie powinno być wprowadzane na czas określony, nieprzekraczający czterech lat. Play pojawił się na rynku w 2007 roku, wszelkie preferencje powinny się więc skończyć w 2011 roku.
Do 31 grudnia 2012 roku wszelkie stawki MTR powinny odpowiadać kosztom efektywnym ponoszonym przez operatorów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*