Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nokia liderem wśród polskich internautów

31-08-2009, 02:12

Polscy internauci najczęściej wykorzystują telefony komórkowe Nokii do łączenia się z internetem, wynika z badań Gemius SA. Przewaga Nokii nad drugim miejscem jest znacząca, pomimo słabszego udziału w rynku w roku 2009 w porównaniu do roku 2008.

robot sprzątający

reklama


Według najnowszych opublikowanych danych (za tydzień od 17.08.2009 do 23.08.2009) za pomocą telefonów marki Nokia internauci łączący się z obszaru Polski wykonali 44,41% odsłon polskich witryn. Na drugim miejscu znalazła się marka Sony Ericsson - 24,85% odsłon, a na trzecim Apple z 16,16% odsłon - wynika z badań przeprowadzonych w drugiej połowie sierpnia tego roku przez gemiusRanking.

Nokia od wielu miesięcy utrzymuje się na czele tego rankingu. Najlepszy był dla tego producenta rok 2008, kiedy to udział tej marki w odsłonach polskich stron w II i III kwartale kształtował się powyżej poziomu 50%. Tegoroczny wynik jest m.in. zasługą takich modeli, jak: Nokia E51, Nokia 6300, Nokia N95, Nokia 5310 XpressMusic czy Nokia N95 8GB, znajdujących się w pierwszej dziesiątce rankingu najpopularniejszych wersji urządzeń przenośnych.

Wynik ten potwierdza się także w przypadku zwykłych telefonów komórkowych. Lipcowy ranking sklepu Vobis ukazuje, iż na 10 najchętniej kupowanych telefonów pięć z nich wyprodukowanych było przez fińskiego producenta.

Sony Ericsson plasuje się na drugim miejscu w rankingu producentów urządzeń mobilnych z 24,85% udziałem w polskim rynku, a najpopularniejsze wersje telefonów tego producenta to K800, K550 oraz W890.

Trzecim najbardziej popularnym producentem urządzeń mobilnych wykorzystywanych przez polskich internautów do surfowania po sieci jest firma Apple (16,16% odsłon). Wynik ten jest przede wszystkim rezultatem dużej popularności iPhone'a, który w rankingu konkretnych modeli urządzeń przenośnych znajduje się na pierwszej pozycji z 13,98% udziałem w rynku odsłon polskich witryn.

Jak zapowiada Gemius, walka o klienta dopiero się zacznie, m.in. dzięki rozpisaniu przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przetargu na dostawcę bezpłatnego dostępu do mobilnego internetu. Korzystanie z sieci za pośrednictwem przenośnych urządzeń ma być powszechne, a cena za tego typu usługę będzie znikoma. 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: gemiusRanking



Ostatnie artykuły: