Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Uruchomiona ponad rok temu spolszczona wersja portalu MSN (msn.pl) zostanie "przejęta" przez Agorę i będzie dostępna pod adresem MSN.gazeta.pl. Właściciel portalu Gazeta.pl będzie  odpowiedzialny za obsługę techniczną, dostarczanie treści i sprzedaż powierzchni reklamowej. W zamian ruch z MSN będzie zliczany w Megapanelu do statystyk serwisów rozrywkowych Agory - dowiedział się Dziennik Internautów.

robot sprzątający

reklama


Nowy portal MSN.gazeta.pl zastąpi dotychczasową wersję MSN.pl. Cały ruch zostanie przekierowany na nowy portal, a ponad milion realnych użytkowników (wg Megapanel PBI/Gemius, marzec 2009), korzystających każdego miesiąca z MSN.pl, uzyska dostęp do wielu dodatkowych serwisów tworzonych przez Agorę - tłumaczą przedstawiciele Microsoftu.

Można odnieść wrażenie, że taki ruch rozmyje wizerunek portalu Microsoftu wśród polskich internautów, którzy mogą tę markę zbyt mocno kojarzyć z portalem Gazeta.pl, w którego domenie będzie teraz funkcjonował MSN Polska. Dziennik Internautów dowiedział się, że Microsoft nie zamierza jednak rezygnować z marki MSN w naszym kraju.

- MSN będzie dalej istniał, ale jako MSN.Gazeta.pl. Co więcej użytkownicy MSN otrzymają łatwiejszy dostęp do jeszcze większej ilości treści. Dodatkowo umowa pozwoli nam zwiększyć liczbę użytkowników naszego komunikatora - zintegrowanego z portalem i innych usług Windows Live - tłumaczy redakcji DI Michał Kostrzewa z polskiego biura Microsoftu decyzję o tak ścisłej współpracy z Agorą.

Microsoft i Agora współpracują ze sobą od wielu miesięcy przy portalu MSN. Na początku portal Microsoftu był tylko zasilany treściami z Gazeta.pl w części informacyjnej. Teraz zakres tej współpracy znacznie się rozszerzy.

- Agora jest dobrym i wiarygodnym partnerem dla Microsoftu. Przede wszystkim jest dostawcą świetnego kontentu i ma doświadczenie w obszarze polskiego internetu. Na tej bazie zdecydowaliśmy się pogłębić naszą współpracę, przekazując dużą część pracy nad portalem Agorze - pisze Michał Kostrzewa.

Czy decyzja o przekazaniu portalu pod opiekę silnemu graczowi jest spowodowana słabymi, w porównaniu do konkurencji, wynikami oglądalności portalu MSN.pl?

- MSN.pl zaledwie w ciągu roku znalazł się w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych stron internetowych w Polsce. Dziś korzysta z niego miesięcznie ponad milion użytkowników. Biorąc pod uwagę rynek portali w Polsce, gdzie funkcjonuje w tej chwili pięciu silnych graczy, wynik MSN oceniam jako bardzo dobry - wyjaśnia Michał Kostrzewa. - Ale chcieliśmy czegoś więcej, rozwinąć naszą działalność na polu online. Umowa z Agorą pozwoli rozwinąć MSN skrzydła.

Przedstawiciel Microsoftu tłumaczy ponadto, że podpisanie umowy z Agorą umożliwi dostarczenie jeszcze szerszej i ciekawszej oferty użytkownikom dotychczasowego portalu MSN, a także zaadresowanie tej oferty do szerszego grona internautów. Co nie mniej istotne, zyskamy możliwość dalszej dystrybucji naszej platformy usług komunikacyjnych i społecznościowych Windows Live - tłumaczy Kostrzewa.

Agora ma skorzystać na tej współpracy nie tylko na przekierowaniu ruchu do domeny Gazeta.pl, ale także jako pierwszy partner online, który zintegruje swoje serwisy z komunikatorem Windows Live Messenger. Ponadto Agora będzie zajmowała się sprzedażą powierzchni reklamowej zarówno na MSN.gazeta.pl, jak 
i w usłudze Windows Live.

- Dzięki współpracy z Microsoftem chcemy zaoferować użytkownikom w internecie nową, ciekawą ofertę, a reklamodawcom - efektywne dotarcie do wartościowej grupy odbiorców z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i atrakcyjnych powierzchni reklamowych - komentuje przejęcie całkowitej opieki nad portalem Microsoftu Maciej Wicha, dyrektor ds. multimediów i  współpracy partnerskiej w segmencie Internet Agory.

Ponadto nowy portal MSN.gazeta.pl wraz ze stronami rozrywkowymi Agory będzie zliczany przez Megapanel jako jeden węzeł, poinformował DI przedstawiciel Microsoftu. W marcu br. w rankingu Megapanel Kultura i Rozrywka serwisy rozrywkowe Gazeta.pl uplasowały się na 11 pozycji z 2,4 mln real users i zasięgiem 14,86%. Zliczanie ruchu z MSN na pewno pozwoli Gazecie na zwiększenie zasięgu w najbliższej przyszłości. Trudno jednak w obecnej chwili powiedzieć, które miejsce przypadnie serwisom Gazeta.pl po włączeniu ruchu, gdyż część użytkowników opisywanych serwisów może się przenikać.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Microsoft, Agora