Pokazywanie wyników wyszukiwania w postaci mapy myśli lub wyszukiwanie na linii czasu - takie między innymi opcje są już dostępne w amerykańskiej i angielskiej wersji Google. Gigant przymierzył się do ulepszania swojego produktu, mając świadomość, że konkurencja depcze po piętach.
Na horyzoncie pojawiło się niedawno rozwiązanie Wolfram Alpha, które zdaniem wielu internetowych komentatorów może w przyszłości zagrozić pozycji Google. Istnieje więc konieczność wprowadzania innowacji i firma jest na to gotowa. Na stronach Google.co.uk oraz Google.us można już testować nowe opcje wyszukiwania. Dostęp do nich znajdziemy na górze strony, nad wynikami (link Show options...).
Filtrowanie widoku
Po kliknięciu na Show options... możemy filtrować wyniki wyszukiwania ze względu na:A także wzbogacić lub ograniczyć wyszukiwanie o grafikę czy dodatkowy tekst.
Kolejna funkcja to Related searches. Dzięki niej Google proponuje inne frazy wyszukiwania.
Efektowną i bardzo ciekawą funkcją jest Wonder Wheel. Prezentuje ona inne frazy wyszukiwania związane z wpisaną frazą w formie mapy myśli (zobacz obrazek obok) Kliknięcie w każdą z fraz powoduje rozwinięcie mapki.
Ostatnia funkcja – Timeline – była prezentowana już wcześniej i umożliwia segregowanie ze względu na datę przy pomocy linii czasu.
Kwadratowe Google w planach
To nie wszystkie pomysły Google. W planach jest wprowadzenie funkcji Google Squared, która zwraca wyniki wyszukiwania w postaci arkusza kalkulacyjnego. Przykładowo, wpisanie frazy „żółty pies” zwraca obrazki psów ułożone w tabelce, w której kolumnach opisano cechy plików – nazwy, wagę, pochodzenie itd. Trzeba przyznać, że takie wyniki wyszukiwania są bardzo przejrzyste.
Google Squered można zobaczyć na filmie przygotowanym przez TechCrunch. Inne nowe opcje pokazuje film poniżej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*