Marka Era zniknie z polskiego rynku, a w jej miejsce pojawi się T-Mobile - dowiedziała się Rzeczpospolita. Decyzję zapowiedział już Klaus Hartman, prezes zarządu spółki.
reklama
Może dziwić fakt zmiany tak ważnej marki: Era została uznana za "najcenniejszą markę" w najnowszym rankingu Rzeczpospolitej. Tym samym operator wyprzedził swoją konkurencję Orange, Play i Plus.
O planach zmiany marki Dziennik Internautów informował już w połowie lutego 2008 roku. Wtedy to Hartmann zapowiedział przekształcenie się w T-Mobile, jednak nie określił, kiedy miałoby to nastąpić. Wiadomo było, iż zarząd PTC czekał na rozstrzygnięcie sporu z Vivendi.
Mimo wszystko zmiana marki może kusić. Według Rzeczpospolitej zmiana marki Idea na Orange przyniosła korzyści dla PTK Centertel. "Polscy klienci operatora zaakceptowali międzynarodową markę z posmakiem światowości" – powiedział Dariusz Nachyła, prezes zarządu firmy doradczej Deloitte Business Consulting.
Rezygnacja z utrzymywania wielu marek to dla właścicieli również oszczędności. Przykładowo Netia oszacowała, że porzucając nazwę Tele2 oszczędzi na marketingu 10 mln zł rocznie.
Telekomunikacja Polska w Orange, Plus w Vodafone
Nie tylko Erę czeka proces zmiany marki. Od dłuższego czasu działania prowadzące do zniknięcia "Telekomunikacji Polski" prowadzi Grupa TP. Coraz więcej usług dotychczas dostępnych tylko w TP dziś oferuje Orange (np. Orange Freedom oraz telefon stacjonarny w Orange)
Prawdopodobnie podobny los podzieli również Polkomtel, zmieniając markę Plus w Vodafone. Warunkiem jest przejęcie przez zagranicznego udziałowca kontrolnego pakietu akcji operatora. Opisywana zmiana byłaby sprzeczna z niedawną wypowiedzią Jarosława Bauca, prezesa Polkomtela: "W ogóle nie wyobrażamy sobie zmiany marki. Jesteśmy bardzo przywiązani do marki Plus".
Proces zmiany marki Era na T-Mobile ma zakończyć się do połowy 2009 roku.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*