Do skrzynki pocztowej Dziennika Internautów trafiło zgłoszenie dotyczące rzekomych nieprawidłowości w funkcjonowaniu Telefonii Dialog, których ofiarą stała się bliska naszemu Czytelnikowi osoba. Podpisała ona umowę o świadczenie usług DIALOG WRL. Kiedy postanowiła ją rozwiązać, powstał problem. O udzielenie w tej sprawie komentarza poprosiliśmy usługodawcę.
reklama
Z listu Czytelnika możemy się dowiedzieć co następuje:
W dniu pierwszego kwietnia (data chyba nie była wybrana przypadkowo ;) umowa weszła w życie. W okresie od maja do sierpnia br. wszystko było w jak najlepszym porządku. Pod koniec sierpnia dostaliśmy taką oto informację:
"Szanowni Państwo,
Uprzejmie informuję, iż z dniem 1 września 2008 r. do 'Cennika usługi Abonament DIALOGu - oferta indywidualna' wprowadzona zostaje 'Opłata za czynności związane z uruchomieniem dostępu do usługi DIALOG WLR - Abonament DIALOGu świadczonej na łączach TP' w wysokości 100 zł netto (122,00 zł brutto). Równocześnie wycofana zostaje 'Opłata za uzyskanie dostępu do sieci telekomunikacyjnej w przypadku zmiany sieci (zmiany operatora)'. Pozostałe ceny zawarte w cenniku nie ulegną zmianie".W wyniku tego zerwaliśmy umowę ze skutkiem natychmiastowym (była na czas nieokreślony, więc nie POWINNO się to wiązać z jakimikolwiek kosztem). 7 października okazało się, że byliśmy w błędzie. Dostaliśmy do zapłaty fakturę opiewającą na sumę 210 PLN za miesiąc wrzesień. W rodzaju wykonywanej usługi było wpisane "Opłata za usługi telekomunikacyjne". 1 grudnia dostaliśmy wezwanie do zapłaty od firmy windykacyjnej. Na dzień dzisiejszy nie mamy zamiaru płacić.
Czytelnik poprosił, żebyśmy się bliżej tej sprawie przyjrzeli. Dostarczył nam także skany umowy, faktur i całej korespondencji, zastrzegając, że zawarte w nich dane osobowe mają pozostać do wiadomości redakcji. Z prośbą o wyjaśnienia zwróciliśmy się do Telefonii Dialog.
"Trudno jest nam jednoznacznie odnieść się do skargi, ponieważ nie mamy żadnych danych o kliencie. Możemy tylko podejrzewać, że naliczona opłata wynikała z zerwania umowy promocyjnej" - odpisała Iwona Szewczyk z Departamentu Informacji i PR. Wyraźnie jednak zaznaczyła: "Jeżeli klient chce uzyskać wyjaśnienie całej sprawy, powinien złożyć reklamację, w której opisze cały problem. Inaczej będziemy poruszać się w obszarze dywagacji i przypuszczeń".
Dowiedzieliśmy się też, że cytowane przez Czytelnika powiadomienie o zmianach w cenniku dotyczyło wyłącznie klientów, którzy zawierali umowy od dnia 1 września 2008. "Dziwi nas, że klient zerwał umowę z powodu, który go nie dotyczył" - napisała Iwona Szewczyk.
Zależało nam na uzyskaniu bardziej szczegółowych informacji. Iwona Szewczyk odpowiedziała na pytania Dziennika Internautów, zastrzegając, że jej wypowiedź należy potraktować "w zupełnym oderwaniu od opisanej sprawy - jako ogólne informacje wynikające z przepisów prawa".
Przede wszystkim chcieliśmy się dowiedzieć, czy umowę z Dialogiem można zerwać ze skutkiem natychmiastowym, jeśli tak - czy klient ponosi wtedy jakieś koszty. "Jeżeli umowa zawarta jest na czas nieokreślony, to obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia. Klient nie ponosi z tego tytułu żadnych kosztów pod warunkiem, że umowa nie była zawarta w promocji (umowy promocyjne zawiera się najczęściej na czas określony, np. na 12 lub 24 miesiące)" - napisała Iwona Szewczyk.
Odpowiedź ta częściowo tłumaczy, dlaczego - mimo zerwania umowy w sierpniu - Czytelnik dostał fakturę za wrzesień. "Rozwiązanie umowy o świadczenie usług z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia skutkuje na ostatni dzień miesiąca następującego po miesiącu, w którym klient złożył wypowiedzenie. Np. wypowiedzenie złożone 3 sierpnia skutkuje rozwiązaniem umowy w dniu 30 września" - czytamy w dalszej części wyjaśnienia.
Dziennik Internautów przejrzał regulamin świadczenia usług DIALOG WRL - Abonament Dialogu. Z § 3 pkt 11a wynika, że "umowa może być rozwiązana przez Abonenta w każdym czasie, z trzydziestodniowym okresem wypowiedzenia, przez złożenie oświadczenia w formie pisemnej, doręczonego osobiście do BOK lub przesłanego listem poleconym do DIALOG SA. Bieg okresu wypowiedzenia liczony jest od otrzymania przez jednostkę organizacyjną DIALOG SA powyższego oświadczenia".
Warto pamiętać, że reklamację można wnosić w terminie 12 miesięcy od końca okresu rozliczeniowego, w którym klient otrzymał sporną fakturę VAT (§ 6, pkt 5 regulaminu). Zgłoszenie reklamacji zwalnia abonenta z obowiązku uregulowania należności do czasu udzielenia odpowiedzi przez usługodawcę. Regulamin zobowiązuje Telefonię Dialog do rozpatrzenia reklamacji w terminie 30 dni od daty jej otrzymania.
Zainteresowanych tematem zapraszamy też do lektury artykułu Pułapki w regulaminach dziewięciu operatorów
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*