Czy operator ma obowiązek informować klientów o wygaśnięciu usług? Co w przypadku, gdy dotychczas wysyłane powiadomienia o terminie wygaśnięcia usługi przestały być dostarczane klientom? W takiej sytuacji znalazł się Czytelnik Dziennika Internautów korzystający z usługi "Wybrany Numer" w sieci Heyah. Nie patrząc na koszta zadzwonił do wybranej osoby, tym samym wydając wszystkie środki na koncie.
Wczoraj do redakcji Dziennika Internautów przyszedł list od Czytelnika, w którym czytamy:
Korzystam z promocji w Heyah na 3h dziennie darmowych rozmów z wybraną osobą (Wybrany Numer - przyp. red.) od czasu jej wprowadzenia i zawsze dostawałem powiadomienie, że w ostatnim dniu usługa wygasa. Wiedziałem wtedy, kiedy powinienem ponownie wykupić tę opcję i wszystko było dobrze, do czasu kiedy po wygaśnięciu usługi w ostatni dzień nie zostałem o tym poinformowany i zadzwoniłem do wybranej osoby nie patrząc na koszta, co zaowocowało wyczyszczeniem mi wszystkich pieniędzy na karcie, dużo nie było, ale jednak.
Myślałem, że może skasowałem albo nie doczytałem informacji, niestety moja dziewczyna miała taką sama usługę wykupioną do mnie i też nie została powiadomiona o jej wygaśnięciu, co również skończyło się zużyciem wszystkich pieniędzy z konta karty.
Jednocześnie Czytelnik zastanawia się "czy nie jest to naciąganiem ludzi najpierw ich przyzwyczajać do powiadomienia o kończeniu usługi i nagle tego nie robić?". Dziennik Internautów poprosił o komentarz w tej sprawie pana Konrada Mróz - rzecznika prasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Heyah - który tłumaczy:
- Wszystko, co robimy, podyktowane jest wygodą naszych klientów. Decyzję o wyłączeniu serwisu podjęliśmy właśnie na podstawie informacji i próśb, jakie do nas spływają od użytkowników. Oczywiście nadal będziemy przysłuchiwać się ich oczekiwaniom i starać się odpowiednio reagować.
Na zakończenie Mróz dodaje, że z punktu widzenia prawa operator nie ma obowiązku informowania klientów o zaprzestaniu powiadamiania ani o wygaśnięciu usługi. Potwierdza to Maciej Chmielowski z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
Operator telekomunikacyjny ma obowiązek poinformować konsumenta o czasie trwania oferowanej usługi w momencie jej sprzedaży. Nie jest zobowiązany do przypominania o wygaśnięciu tej usługi.
Chmielowski stwierdził również, że to konsument korzystając z danej usługi promocyjnej powinien pamiętać, kiedy kończą się preferencyjne warunki umowy.
Dziennik Internautów ponownie skontaktował się z Konradem Mrozem pytając, dlaczego użytkownicy nie zostali poinformowani o wyłączeniu powiadomień. Jego zdaniem wynika to z oczekiwań użytkowników Heyah, którzy chcą zminimalizowania korespondencji SMS otrzymywanej od operatora:
- Użytkownicy Heyah wyraźnie nie lubią otrzymywać wszelakich informacji smsowych od operatora. I takie jest oczekiwanie: żebyśmy nie wysyłali powiadomień o kampaniach, promocjach. Wysłanie kolejnego smsa byłoby sprzeczne z tą intencją - tłumaczy Mróz.
Ponadto rzecznik prasowy PTC poinformował redakcję DI, iż obecnie w żaden sposób nie jest możliwe włączenie funkcjonalności powiadomień SMS o wygaśnięciu usługi. Dodał, że operator cały czas zbiera opinie od klientów i jeśli tylko pojawi się zapotrzebowanie na takie powiadomienie Heyah rozważy uruchomienie usługi.
Na zakończenie warto przypomnieć 13 punkt warunków świadczenia usług w ramach promocji "Przebieraj. Wybieraj":
W każdej chwili Użytkownik może sprawdzić stan wykorzystanych SMS-ów i / lub minut poprzez wysłanie kodu ekspresowego:
- *105*1# - dla Usługi "Wybrany Numer"
- *105*3# - dla Usługi "Wieczory i Łikendy"
- *105*4# - dla Usługi "300 SMSów do Wszystkich"
- *105*5# - dla Usługi "Nowy Pakiet Całodobowy"
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|