Polscy internauci zaczynają stanowić coraz bardziej łakomy kąsek dla światowych gigantów. Pod koniec 2007 roku, potykając się, wkroczył na nasz grunt AOL, natomiast dziś, 12 lutego, światło dzienne ujrzała wersja beta polskiej edycji portalu MSN.com, którego właścicielem jest Microsoft.
- Zależy nam na stworzeniu produktu, który będzie idealnie odpowiadał na zapotrzebowanie polskiego rynku - wyjaśnia nieco enigmatycznie Michał Kostrzewa, szef działu produktów MSN w polskim oddziale Microsoft.
Jak zatem, zdaniem Microsoftu, powinien wyglądać idealny portal dla Polaków?
Z tego co mamy okazję zobaczyć podczas pierwszej odsłony MSN Polska wynika, że witryna taka musi posiadać obszerną bazę aktualnych wiadomości, wyszukiwarkę, strefy z treściami rozrywkowymi, możliwość zmiany koloru wyglądu przy pomocy jednego kliknięcia, prognozę pogody, darmową pocztę oraz oferować inne produkty i usługi społecznościowe, jak komunikator internetowy, możliwość prowadzenia bloga, czy prezentowania światu swoich fotografii oraz zainteresowań.
Jak na razie zatem oferta Microsoftu nie odbiega od tego, czym Polacy cieszą się od wielu lat w wydaniu polskich portali horyzontalnych. Trzeba jednak przyznać, że w porównaniu do niedawnego startu lokalnej wersji portalu innego światowego giganta - AOL, portal Microsoftu przygotował się trochę lepiej.
Przede wszystkim, użytkownicy alternatywnych przeglądarek nie są zmuszeni do oglądania całkiem rozsypanego layoutu, jakimi uraczył nas - "na dzień dobry" - poprzednik i co gorsza, po kilku tygodniach od uruchomienia straszy dalej użytkowników przeglądarki Opera.
W MSN Polska użytkownicy Opery albo ten portal zobaczą bez krzaczków typowych dla AOL, albo... nic nie zobaczą, gdyż po wprowadzeniu adresu (przynajmniej w Operze 9.5) czasem należy podwójnie wcisnąć enter i dopiero wtedy strona "zaskakuje" i ładuje się w oknie przeglądarki.
Kiedy już uda nam się wejść na stronę MSN Polska możemy się przekonać, że portal Microsoftu z wyglądu jest bardzo zbliżony do anglojęzycznego oryginału. Można powiedzieć, że jest schludny, przejrzysty i przyjemny dla oka. Natomiast w przypadku sekcji informacyjnej wyraźnie widać wpływ współpracy z firmą Agora S.A., wydawcą portalu Gazeta.pl, która dostarcza zawartość informacyjną ze swoich serwisów internetowych.
Microsoft, w ramach portalu MSN, nawiązał również na terenie Polski współpracę ze swoimi międzynarodowymi i regionalnymi partnerami – firmami Starlounge i Foreca.
- Na tym etapie pracy nad portalem i jego zawartością cenimy sobie bardzo wszelkie napływające do nas opinie użytkowników i wykorzystamy je do stworzenia jak najlepszej i możliwie najbardziej funkcjonalnej wersji ostatecznej portalu MSN - mówi Michał Kostrzewa.
W najbliższych miesiącach Microsoft obiecuje rozbudować zawartość MSN o kolejne moduły i usługi. Oficjalna premiera polskiej wersji MSN odbędzie się wiosną 2008 roku.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|