Programy partnerskie coraz bardziej opłacalne
Na programach partnerskich polscy wydawcy stron internetowych mogą zarobić od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie. Szanse na największe zyski daje polecaniu kredytów, a zarobek najłatwiejszy to uczestniczenie w sprzedaży książek - wynika z raportu serwisu Money.pl.
U kogo można zarobić?
Obecnie najwięcej partnerów w Polsce (ponad 15 tysięcy) ma serwis Bet-at-home.com zajmujący się zakładami bukmacherskimi. Na dalszych miejscach są: wydawnictwo Złote Myśli (ponad 10 tysięcy partnerów) oraz platforma aukcyjna Allegro.pl (ponad 5 tysięcy partnerów).
Inni popularni w Polsce organizatorzy programów partnerskich to: Lideria.pl, mBank.pl, Koszulki.com, Helion.pl i in. Wszyscy Inni potwierdzają skuteczność i opłacalność programów partnerskich choć niektórzy przyznają, że nie jest to lekki kawałek chleba.
Ile można zarobić?
Money.pl podaje, że sprzedając książki z oferty księgarni Lideria.pl średnio zarabia się około 200 złotych miesięcznie. Na doładowaniach kont telefonii internetowej partnerzy EasyCall zyskują średnio ponad 100 złotych. Sprzedawcy zabawek i gadżetów z Toys4Boys.pl mogą liczyć na kwoty 50-500 zł.
Rekordziści zarabiają znacznie więcej. Jeden z uczestników programu partnerskiego Bankier.pl sprzedał na swojej stronie wniosek kredytowy i zainkasował blisko 4 tysiące złotych prowizji. Najaktywniejsi partnerzy Allegro co miesiąc potrafią zainkasować nawet 20 tysięcy złotych.
Dochody z niektórych programów partnerskich mogą wzrastać i spadać sezonowo. Zakłady bukmacherskie przyciągają w okresie ważnych imprez sportowych a oferty biur podróży z oczywistych przyczyn najłatwiej sprzedać w okresie wakacyjnym.
Jak zarobić?
Specjaliści podkreślają, że najważniejszą rzeczą przy udziale w programie partnerskim jest dopasowanie oferowanych przez organizatora produktów do tematyki strony. Miłośnik psów odwiedzający stronę poświęconą tym zwierzętom raczej nie zaciągnie kredytu ale możliwe, że skusi się na kupno książki. Zawsze lepiej jest wziąć udział w programie dającym mniejsze zyski, ale związanym z tematyką strony internetowej.
Warto również pamiętać, że na rynku programów partnerskich działają oszuści. Jeśli organizator nie podaje danych kontaktowych oraz numeru NIP i REGON, to lepiej nie wchodzić w układy z nim.
Więcej informacji w raporcie Money.pl: Programy partnerskie to żyła złota