Bloger i reklamodawca - próba pogodzenia interesów
Dziś uruchomiony został serwis Krytycy.pl, którego celem jest pogodzenie interesów blogerów oraz reklamodawców. Według założeń twórców serwisu mogą na tym skorzystać obydwie strony. Wydaje się, że beneficjentem może okazać się także trzecia ze stron - czytelnicy blogów, którzy nie będą musieli obawiać się zalewu kryptoreklamy na blogach.
Reklamy w internecie to codzienność, nie tylko na serwisach komercyjnych, ale również coraz częściej także na stronach domowych oraz blogach. Jak wiadomo osoby prywatne prowadzące swoje własne blogi, czy innego rodzaju strony, nie mają obowiązku oznaczania reklam. O ile w przypadku reklam graficznych oraz linków sponsorowanych nietrudno jest zidentyfikować przekaz reklamowy, to już problemem może być odpowiednie zakwalifikowanie wpisu pozytywnie oceniającego jakiś produkt lub usługę.
W dobie szczególnie intensywnego rozkwitu blogosfery stwarza to potencjalne zagrożenie przekupstwa i przemycania kryptoreklamy na coraz większą skalę. Tego typu działania z pewnością nie przysłużą się wiarygodności blogerów, dlatego tak istotne mogą okazać się działania, których celem jest pogodzenie interesów blogosfery oraz firm pragnących wykorzystać ich siłę oddziaływania.
Twórcy przedsięwzięcia Krytycy.pl postawili sobie właśnie za cel "połączenie interesów reklamodawców i blogerów na wzajemnie akceptowanych warunkach".
Mają być one oparte na jasnych, etycznych zasadach i umożliwić współdziałanie korzystne dla obu stron.
Bloger otrzyma zapłatę za uczciwe opisanie produktu lub usługi bez konieczności naciągania tekstu zgodnie z wymaganiami reklamodawcy. Może do tego sam wybrać sobie produkt do zaprezentowania, wycenić tekst według własnej stawki, a dodatkowo ma pełną swobodę oceny w swoim artykule komercyjnym.
Z kolei reklamodawca otrzyma możliwość dotarcia do grupy docelowej poprzez swego rodzaju autorytet, jaki niejednokrotnie stanowi bloger dla swoich czytelników. Ponadto serwis Krytycy.pl umożliwi mu bieżące monitorowanie kampanii na danym blogu, liczbę odsłon tekstu, wgląd w komentarze i zapewne także akcje podjęte przez czytelników. Twórcy nowego przedsięwzięcia wskazują też na pozytywny efekt SEO, jakie może dać tego typu kampania.
Krytycy.pl to po prostu pośrednik pomiędzy blogerami o reklamodawcami, który zbiera i przekazuje zamówienia oraz rozszerza zasięg dotarcia rejestrując kolejne blogi. Pośrednik, którego działalność może w jakiś sposób zapobiec przekształceniu się części blogosfery w kolejne, po marketingu wirusowym i szeptanym (np. na forach internetowych), ukryte narzędzie rozprzestrzeniania przekazów reklamowych w internecie.
Jak serwis sprawdzi się "w akcji" i czy przypadnie do gustu reklamodawcom i blogerom przekonamy się w ciągu najbliższych kilku miesięcy.