Co nowego w Google Analytics?
Google Analytics - darmowe narzędzie Google do monitorowania ruchu na stronach WWW - zostanie już niebawem udostępnione użytkownikom w nowej wersji. Dzięki zmianom w interfejsie możliwe będzie łatwe tworzenie raportów i docieranie od razu do najbardziej potrzebnych danych.
Wprowadzenie zmian do Google Analytics ogłoszono na konferencji Emetrics Summit w San Francisco.
Migracja użytkowników na nową wersję będzie następowała stopniowo i potrwa kilka tygodni, a więc powinni oni uważnie śledzić pocztę i stronę z ustawieniami. W nowej wersji narzędzia zmienił się tylko interfejs - wszystkie ustawienia i zebrane do tej pory informacje będą nadal dostępne.
Wśród najważniejszych usprawnień znalazła się możliwość wysyłania raportów e-mailem i eksportowania ich do formatu PDF. Udostępniona będzie również możliwość stworzenia własnej tablicy rozdzielczej (ang. Custom Dashboard) na której użytkownik będzie mógł umieścić te dane, które interesują go najbardziej. Interesująco zapowiada się również możliwość porównywania osiągów strony w wybranych okresach czasu.
Przedstawiciele Google podkreślili, że aktualizacja stała się konieczna, bo narzędzia do monitorowania ruchu na stronach internetowych nie mają już charakteru niszowego i stają się bardzo powszechne zarówno wśród profesjonalistów, jak i wśród amatorów. Rozwój tych narzędzi musi dotyczyć nie tylko jakości informacji, ale również usprawnień w szybkości i prostocie ich używania.
Aby ułatwić użytkownikom przejście na nową wersję, Google udostępniło stronę z opisami funkcji, FAQ oraz demo.