Play Mobile - czego możemy się spodziewać?
Play Mobile - czwarty operator telefonii komórkowej startuje dziś około południa. Postanowiliśmy podsumować informacje, do których udało się nam dotrzeć oraz wciąż trwającą kampanię reklamową.
Pre-paid
W ofercie przedpłaconej starter będzie kosztował 30zł, kwota jaką na niego wydamy będzie w całości do wykorzystania. Nowością na naszym rynku mają być SMSy i MMSy w tej samej cenie - 15 groszy. Ciekawostką w ofercie ma być również koszt minuty połączeń poza Play, który będzie oscylował w granicach 50 groszy (prawdopodobnie 49 gr).
Post-paid, czyli abonament
Prawie na pewno Play nie zaoferuje najtańszych abonamentów w okolicach 25-40zł. Wiadomo też, że przy abonamencie kosztującym ok. 130zł miesięcznie stawka za połączenie ma być bardzo atrakcyjna. Przy najdroższych wariantach i umowie podpisanej na 24 miesiące stawki mają być "nie do przebicia przez konkurencję".
Pozostałe wiadomości dotyczące oferty
Od początku działalności Play Mobile będzie możliwe przenoszenie numerów konkurencyjnych sieci do Play'a. Informację tę potwierdził 2 dni temu Marcin Gruszka - rzecznik prasowy nowej marki - w mailu przesłanym do jednego z redaktorów Bloga Play.
Ponadto sieć ma zaoferować swoim użytkownikom usługę podobną do Bonus dostępnej w Era Tak Tak, ale na atrakcyjniejszych zasadach.
Wciąż czekamy, a kampania hucznie trwa
Trzeba przyznać, że słowa Gruszki pochodzące z wywiadu przeprowadzonego tydzień temu ("robimy wszystko, by było głośno i żebyśmy byli widoczni") znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Zaczęło się niewinnie - równolegle z uruchomieniem serwisu nadchodzi4.com w YouTube pokazało się kilka reklamowych klipów, jak np. zabawny Alejandro Pascal. Po długiej przerwie Play rozpoczął ze zdwojoną siłą publikując swój pierwszy telewizyjny spot również w internecie.
W tej chwili w większych miastach Polski widoczne są billboardy nowej marki, przechodnie otrzymują baloniki Play, a reklama regularnie emitowana jest na antenie stacji telewizyjnych. W autobusach komunikacji miejskiej w Warszawie uchwyt do trzymania ręki jest... reklamą nowego operatora. Serwis dba też o promocję w internecie, czego dowodem jest witryna smog.pl. W jego standardowym logo literę "o" oraz dotychczasowy przycisk służący do odtwarzania nagrań zastąpił charakterystyczny, fioletowy kształt.
Cybersquatting i fioletowe jajo
Co ciekawe, w internecie już pojawiły się atrakcyjne domeny związane z Play Mobile przeznaczone na sprzedaż, np. www.play.warszawa.pl, www.playmobile.slask.pl czy www.playmobile.malopolska.pl. Wszystkie wymienione adresy należą do jednego właściciela i zostały zarejestrowane z początkiem lutego (dokładnie wtedy, kiedy Project4 poinformował, że nowo powstała sieć będzie nazywać się Play). Warto zauważyć, że osoba rejestrująca powyższe adresy na co dzień zajmuje się dystrybucją usług telekomunikacyjnych sieci Orange w Krakowie i okolicach.
Z informacji, jakie można odnaleźć na różnych stronach internetowych oraz wysłanego do nas zaproszenia na konferencję prasową w formie video można wysunąć śmiałą tezę, że z fioletowego owalnego kształtu jaki towarzyszy Play od początku kampanii reklamowej wykluje się inny niezidentyfikowany kształt. Świadczy o tym początek reklamy, który sygnalizuje narodzenie się czegoś nowego. Z drugiej jednak strony może to oznaczać narodziny nowej marki. Jak będzie naprawdę - dowiemy się już za kilka godzin.
Podsumowanie
Oferta będzie naprawdę interesująca jeśli wymienione wyżej stawki rzeczywiście zostaną do niej wprowadzone. Wciąż trwająca kampania reklamowa być może będzie konsekwentnie zaskakiwać czymś nowym i powiększać "obszar działania". Wtedy będziemy mogli uznać, że staliśmy się świadkami komórkowej wojny domowej.