Google stawia na aplikacje online
Firma JotSpot, uznawana za pioniera aplikacji biurowych online, została przejęta przez Google - poinformowano dziś w oficjalnym komunikacie. Z przejęcia ucieszą się zapewne dotychczasowi klienci JotSpot wiki, którzy zostaną zwolnieni z opłacania abonamentu. Google natomiast umacnia tym nabytkiem swoją pozycję na przyszłościowym rynku.
reklama
Joe Kraus i Graham Spencer, założyciele JotSpot wpadli 3 lata temu na pomysł innowacyjnego wykorzystania mechanizmu wiki do stworzenia wygodnego w obsłudze zestawu narzędzi online, których zadaniem było ułatwienie współpracy grupowej, tworzenia i wymiany dokumentów oraz informacji.
Charakterystyczną cechą aplikacji wiki jest to, że są one umieszczone w internecie, a nie na komputerze użytkownika i może je tworzyć oraz edytować praktycznie każda osoba, która ma do nich dostęp. Dzięki temu łatwiejsza i szybsza staje się wspólna praca nad projektami pomiędzy większą liczbą użytkowników, często rozproszonych po różnych zakątkach Ziemi.
Do powyższych cech twórcy JotSpot dołożyli intuicyjność i prostotę obsługi, przy której niepotrzebna jest znajomość żadnego języka programowania, czy zestawu specjalnych poleceń, jak np. w przypadku serwisów wiki.
W ten sposób, Kraus i Spencer przenieśli do internetu wiele niezbędnych aplikacji biurowych, zgromadzonych w ramach jednej platformy - JotSpot wiki, która zawiera m.in.: arkusz kalkulacyjny, procesor tekstu, kalendarz, forum, galerię fotografii, bug tracker, listę mailingową, czy wspólny folder na pliki. Wszystkie te usługi są praktycznie niezbędne do efektywnej pracy rozproszonej po świecie grupy osób, czy prowadzenia nowoczesnego biznesu.
Podobne usługi online oferują także serwisy Goofice, ThinkFree, Zoho, czy Office Live Microsoftu. Wśród dostawców aplikacji biurowych online znajduje się od pewnego czasu także Google Inc. udostępniając zestaw Docs & Spreadsheets (procesor tekstu oraz arkusz kalkulacyjny), rozbudowany kalendarz, czy prosty notatnik.
Połączenie powyższych usług Google z platformą JotSpot na pewno wzmocni pozycję giganta na tym przyszłościowym rynku. Co więcej, przejęcie firmy Krausa i Spencera wiąże się także z powiększeniem bazy klientów - zarówno tych opłacających abonament, których jest około 30 tys., jak i korzystających z platformy za darmo - ok. 300 tys. Co ciekawe, według FAQ zamieszczonego na stronach JotSpot, dotychczasowi abonenci, po upływie opłaconego okresu, nie będą musieli ponownie płacić za korzystanie z usługi. Na razie zablokowano także możliwość rejestracji nowych klientów.
Firmy nie ujawniły warunków ani wysokości transakcji.