Dokładnie sześć lat temu, 15 sierpnia 2000 roku, powstał pierwszy polski komunikator internetowy Gadu-Gadu. Jak podaje producent aplikacji, GG już pierwszego dnia zyskał dziesięć tysięcy użytkowników.
Popularność Gadu-Gadu w Polsce rosła szybko. Po roku działalności komunikator miał już 250 tys. zarejestrowanych użytkowników, a obecnie korzysta z niego już blisko 6 milionów osób - podają przedstawiciele firmy Gadu-Gadu Sp. z o.o.
Komunikator Gadu-Gadu przeszedł też w ostatnim czasie znaczącą metamorfozę oferując, oprócz rozmów tekstowych, rozmowy głosowe oraz video, radio internetowe Gadu Radio, a także telefonię internetową Nagłos. Natomiast rok temu spółka udostępniła także użytkownikom swojego programu portal społecznościowy - Generację Gadu-Gadu.
Nazwa komunikatora, tak jak i skrót GG jest obecnie powszechnie rozpoznawalny przez większość polskich internautów i jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w polskim internecie - co drugi internauta posiada własny numer GG.
- Najbardziej cieszy nas twórcze wykorzystanie komunikatora przez samych użytkowników - mówi Piotr Pokrzywa z Zarządu spółki Gadu-Gadu, pomysłodawca nazwy Gadu-Gadu. - Gdy komunikator powstawał 6 lat temu, nikt chyba nie przypuszczał, że w ten sposób będzie można uczyć się języków obcych, pracować, poznawać przyjaciół, a nawet partnerów na całe życie.
Przedstawiciele komunikatora dziękują społeczności GG za tak powszechne wykorzystywanie programu i zapowiadają, że niebawem zostanie udostępniona kolejna wersja Gadu-Gadu, wzbogacona o nowe możliwości.