Dostarczamy Świat on-line - to hasło przewodnie nowej strategii Netii na lata 2012-2020. Największy operator alternatywny przedstawił właśnie swoje plany na najbliższą dekadę.
reklama
Pod koniec tygodnia największy stacjonarny operator alternatywny przedstawił strategię rozwojową na lata 2012-2020, która jest przedłużeniem realizowanej obecnie. Przyjęty w 2007 roku plan także został jednak poddany pewnym modyfikacjom.
LATA 2007-2012
Netia od 2007 roku realizuje strategię, której głównymi celami są stanie się najczęściej wybieranym dostawcą usług szerokopasmowych oraz najszybciej rosnącym dostawcą usług telekomunikacyjnych w Polsce. Firma chce skupić się na zrównoważonym wzroście bazy klientów szerokopasmowych, których do końca 2012 roku chce mieć milion. Ważnym aspektem będzie także oferowanie usług w pakietach (3Play).
Konsekwentnie realizowana strategia powinna pozwolić na poprawę wyników finansowych. Netia zamierza podejmować dalsze działania na rzecz redukcji kosztów, optymalizacji nakładów inwestycyjnych, a także poprawy efektywności. Może to oznaczać, że większy nacisk położony będzie na wykorzystanie możliwości, jakie daje dostęp do infrastruktury Telekomunikacji Polskiej.
KLIENCI
Do 2012 roku liczba klientów szerokopasmowego internetu powinna wzrosnąć do jednego miliona. Na koniec trzeciego kwartału 2010 roku były ich 654 tysiące. Liczba ta rośnie bardzo dynamicznie - pod koniec marca 2007 roku z usług Netii korzystały tylko 102 tysiące osób. Operator jednak systematycznie przejmował lokalnych dostawców, a także poszerzał bazę klientów w oparciu o własną infrastrukturę oraz BSA.
W zakresie usług głosowych bardzo ważnym momentem było przejęcie pod koniec 2008 roku Tele2. Już jednak od końca poprzedniego roku liczba klientów zaczęła rosnąć bardziej dynamicznie. Od trzeciego kwartału 2008 do trzeciego kwartału 2010 wzrosła ona z 1033 do 1214 tys.
LATA 2012-2020
Do końca bieżącej dekady Netia zamierza osiągnąć pozycję nr 1 w obszarze usług online. Zamierza do tego dojść poprzez:
Cała strategia zrównoważonego wzrostu oparta jest na czterech filarach: klientach, infrastrukturze, zintegrowanych rozwiązaniach oraz organizacji.
W ramach działania Klienci Netia wdrażać będzie dalej pakiet inicjatyw "Klientomania", dążąc do ciągłego usprawniania organizacyjnego. W tym roku zamierza osiągnąć satysfakcję klientów na poziomie równym liderom rynku. Wdrożone też zostaną priorytetowe elementy IT. Z kolei utworzone sale wystawowe prezentować będą styl obsługi klienta. Oferowane mają być usługi pakietowe, nie jest wykluczona także akwizycja (poza kolejnymi przejęcia sieci ethernetowych). W segmencie korporacyjnym Netia chce rosnąć szybciej niż rynek.
Do 2020 roku telekom chce stać się wiodącą alternatywą do Telekomunikacji Polskiej w segmencie klientów biznesowych, a także mieć przynajmniej 20 procent udziału w wartości stacjonarnego rynku telekomunikacyjnego.
W zakresie Infrastruktury Netia chce dokonać w tym roku selektywnej modernizacji sieci ethernetowych do potrzeb sieci dostępu nowej generacji (NGA), a także rozpocząć testy komercyjne. Modernizacji ulegnie także sieć miedziana, by spełniać standardy VDSL. Do 2015 roku większość sieci ethernetowych ma być już przystosowana do NGA, podjęta też ma być decyzja odnośnie ewentualnej budowy własnej sieci nowej generacji.
Zintegrowane rozwiązania to przede wszystkim działania zmierzające do oferowania usług pakietowych. W tym roku Netia planuje wdrożenie zintegrowanych rozwiązań telewizyjnych i multimedialnych dla klientów indywidualnych, a także opracowanie koncepcji ujednolicenia komunikacji dla klientów biznesowych. Do 2015 roku 1/4 klientów Netii ma stać się abonentami usług telewizyjnych i multimedialnych.
FINANSE
Strategicznym celem finansowym Netii jest wzrost udziału w rynku usług stacjonarnych (głosowych i internetowych) z 11,5 do 15 procent. Chce ona także stałego, 2-procentowego, wzrostu przychodów. Marża EBITDA powinna utrzymać się w przedziale 26-28 procent. Nakłady inwestycyjne w okresie modernizacji sieci (2011-2013) powinny utrzymać się na poziomie poniżej 15 procent, a następnie ustabilizować się w przedziale 10-12 procent.
Netia chce także utrzymania tzw. funduszu akwizycyjnego wartego około 300 milionów złotych. Kolejne 700 milionów złotych firma ma zapewnione ze źródeł zewnętrznych. Sieci ethernetowe pozyskiwane będą ze środków własnych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*