Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

3,3 mln nowych klientów w USA, szybki wzrost także w Kanadzie, kolejne dwa kraje w planach - sytuacja firmy Netflix, oferującej streaming wideo w sieci, jest coraz lepsza. Oglądanie telewizji z ekranu komputera szybko zyskuje na popularności.

Netflix jest firmą oferującą dostęp do filmów i seriali z wykorzystaniem streamingu. Opublikowane właśnie wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2011 roku wskazują, że usługa bardzo szybko zyskuje na popularności, co znajduje odzwierciedlenie nie tylko w przyroście liczby klientów, ale także w rosnących przychodach i zyskowności.

>> Czytaj także: Druga wojna na formaty wideo

FINANSE

Przychody w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2011 roku wyniosły 718,55 mln USD i były o 45,6 proc. wyższe niż osiągnięte rok wcześniej. Całkowite koszty jego uzyskania ukształtowały się na poziomie o 42,6 proc. wyższym (438,15 mln USD) niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Pozwoliło to zwiększyć zysk operacyjny o 50,3 proc., do 280,40 mln USD.

Wydatki operacyjne wzrosły do kwoty 178,16 mln USD, czyli o 39,0 proc. 50,91 mln USD (+36,1 proc.) przeznaczono na rozwój, 104,26 mln USD (+38,6 proc.) na marketing, natomiast administracja pochłonęła 23,00 mln USD (+48,0 proc.). Zysk operacyjny wyniósł 102,24 mln USD i był o 75,2 proc. wyższy niż w pierwszy kwartale roku 2010.

Firma odprowadziła 38,01 mln USD tytułem zaliczki na podatek dochodowy i było to o 72,1 proc. więcej niż rok temu. Zysk netto wyniósł 60,23 mln USD, co jest kwotą o 86,6 proc. wyższą niż w pierwszych trzech miesiącach roku poprzedniego. Zysk na akcję wzrósł z 0,61 do 1,14 USD, czyli o 87,2 proc.

KLIENCI

Sonda
Korzystasz z serwisów streamingowych?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

Liczba klientów krajowych wyniosła na koniec pierwszego kwartału 22,80 mln i była o 3,30 mln wyższa niż rok wcześniej (+63,0 proc.). Skala wzrostu była o 94 proc. wyższa niż w pierwszym kwartale 2010 roku, gdy firmie przybyło 1,70 mln abonentów. Przychody z USA wyniosły 706 mln USD, a zysk operacyjny 113 mln USD.

Od trzeciego kwartału 2010 roku usługi oferowane są także klientom z Kanady. Obecnie ich liczba wynosi 800 tys., przy czym 290 tys. dodano tylko między styczniem a marcem br. Przychody z tego rynku wyniosły 12 mln USD, a strata operacyjna 11 mln USD. Firma spodziewa się, że segment zagraniczny wygeneruje 50-70 mln USD straty operacyjnej w drugiej połowie roku, co związane będzie z wejściem na kolejny, poza USA i Kanadą, rynek. Z kolei na początku 2012 roku Netflix chce wejść do jeszcze jednego kraju.

DRUGI KWARTAŁ 2011

Przychody w trwającym właśnie kwartale powinny wynieść 762-778 mln USD dla rynku krajowego raz 16-20 mln USD dla Kanady. Liczba klientów powinna ukształtować się na poziomie odpowiednio 24,0-24,8 oraz 0,90-1,05 mln. Stany Zjednoczone wygenerują zysk operacyjny w wysokości 100-116 mln USD, natomiast Kanada stratę w wysokości 10-14 mln USD.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Netflix



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag wyniki finansowetag streamingtag Netflix