Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Narzędzia Web 2.0 nie dla każdego PR-owca

20-05-2009, 01:24

Blogi czy wideo online nie są uniwersalne i odpowiednie do wszystkich działań PR każdego przedsiębiorstwa. Takie wnioski można wyciągnąć z zakończonej niedawno konferencji pod hasłem "Komunikacja PR: blogi, wideo i wiki".

Na konferencji zorganizowanej przez Biznes 2.0, Polskie Stowarzyszenie PR oraz Stowarzyszenie Młody PR najwięcej dyskusji wzbudziło wystąpienie rzecznika Grupy TP Wojciecha Jabczyńskiego i Marka Woźniaka z netPR. Przedstawili oni przykład pisania bloga przez pracownika takiej firmy, jak TP SA. Okazało się, że jednym z podstawowych problemów jest nawet do kilkuset komentarzy pod każdym wpisem. Stanowi to wyzwanie nie tylko dla piszących blogi, ale także dla serwerów.

Wojciech Jabczyński skupił się przede wszystkim na tym, w jaki sposób firma nie powinna próbować wykorzystywać mikroblogingu do komunikacji PR oraz opowiedział o rodzajach spamowania w serwisach typu Blip.pl.

O wadze kontaktu z żywą osobą oraz o tym, że nie każdy powinien korzystać z narzędzi Web 2.0, opowiedzieli również Magdalena Rówińska, PR Manager Gazeta.pl oraz Dariusz Nawojczyk, Redaktor Naczelny Webhosting.pl. W swoich wystąpieniach zwrócili oni uwagę na trudności związane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii oraz nierzadki brak umiejętności używania ich wśród osób zajmujących się PR.

Z kolei Arkadiusz Cempura i Bartłomiej Dajer, inicjatorzy akcji ChrońSkroń, opowiedzieli o wykorzystaniu blogów w prowadzeniu niskobudżetowego i oddolnego projektu społecznego. 

O wykorzystaniu wiki w komunikacji Public Relations oraz zarządzaniu innowacyjnością wewnątrz firmy opowiedzieli Tomasz Karwatka oraz Michał Semczyszyn z Divante. Przedstawili oni potencjał tkwiący w rozwiązaniach bazujących na wiki, przydatnych w przypadku choroby pracownika czy poszukiwaniu rozwiązań bieżących problemów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Biznes 2.0