W społecznościach niepodzielnie króluje Nasza-Klasa, natomiast Onet, Google i Gazeta.pl podzieliły między siebie zwycięstwo w większości pozostałych kategorii. Ranking popularności serwisów tematycznych w październiku 2008 r. raczej nie przyniósł większych zaskoczeń.
reklama
Wirtualna Polska ma ich niecałe 4 mln, natomiast wśród serwisów tematycznych w kategorii "informacja, publicystyka, media", mających ponad 20% udział w rynku, znalazła się jeszcze Gazeta.pl z 3,2 mln użytkowników. W pierwszej 10 pojawiły się pewne zmiany - na piąte miejsce z siódmego awansował tvn24.pl.
Najpopularniejszym źródłem rozrywki wśród polskich użytkowników sieci pozostaje serwis YouTube, należący do Google. W październiku odnotował on 7,2 mln użytkowników. Kolejne miejsca zajęte zostały przez serwisy rozrywkowe Onetu (5,6 mln użytkowników) oraz o2.pl (5,2 mln). W zestawieniu debiutuje serwis insomnia.pl, zajmując miejsce 19. W kategorii motoryzacja niepodzielnie rządzi serwis OtoMoto z 2,8 mln użytkowników, którzy w sumie w październiku 2008 wygenerowali ponad 216 mln odsłon. Kolejne w rankingu serwisy motoryzacyjne Onetu pochwalić się mogą 1,8 mln użytkowników i 39 mln odsłon. Trzecie miejsce przypadło w udziale serwisom motoryzacyjnym należącym do Interii - w sumie odnotowały one 38,5 mln odsłon wygenerowanych przez ponad 1,3 mln użytkowników. Kolejną spośród trzynastu kategorii analizowanych przez Megapanel są serwisy dedykowane tematyce biznesu, finansów i prawa. Ponownie pierwsze miejsce przypadło w udziale serwisom biznesowym należącym do Onetu, liczącym ponad 2,7 mln użytkowników. Drugie miejsce w klasyfikacji zajął serwis Money.pl z 2,1 mln użytkowników. Trzecie miejsce zajmuje Wirtualna Polska i jej serwisy biznesowe, w sumie mające 1,7 mln użytkowników. Serwisy poświęcone tematyce budowlanej i nieruchomościom należące do Gazeta.pl zajmują w tej kategorii pierwsze miejsce - w październiku miały one w sumie milion użytkowników. Pozostałe serwisy nie przekroczyły miliona użytkowników - zajmująca drugie miejsce Grupa Murator posiada ponad 900 tys. użytkowników, zaś otoDom awansujący na miejsce trzecie z czwartego liczy 592 tys. użytkowników. W kategorii edukacja królują dwa serwisy, które niejednemu nauczycielowi zapewne spędzają sen z powiek - Wikipedia (6,6 mln użytkowników) oraz Ściąga.pl (niemal 3 mln użytkowników). Dopiero trzecie miejsce przypadło w udziale serwisom edukacyjnym Onetu, które w październiku odnotowały ponad 2,8 mln użytkowników. Warto zauważyć, że Wikipedia.org ma ponad 40-procentowy zasięg w tej klasyfikacji, podczas gdy miesiąc wcześniej serwisy Onetu znajdowały się na drugim miejscu. W kategorii sport cztery pierwsze miejsca należą do największych polskich portali - serwisy sportowe Onetu z niemal 2,9 mln użytkowników zajmują pozycję lidera. Miejsce drugie zdobyła Wirtualna Polska z 2,2 mln użytkowników, trzecie - Interia i jej serwisy sportowe z niemal 1,4 mln użytkowników. Czwarte miejsce obejmują serwisy sportowe należące do Gazeta.pl, które odnotowały 1,1 mln użytkowników. Taka kolejność serwisów sportowych pojawiła się też w rankingu za wrzesień 2008. Styl życia to kolejna kategoria, w której prowadzą serwisy Onet.pl, które tym razem zdołały przyciągnąć 4,1 mln użytkowników. Drugie miejsce zajmują serwisy o2.pl (ok. 3,7 mln użytkowników). Również kolejne pozycje nie uległy zmianie w stosunku do września - trzecie miejsce to Wirtualna Polska (2,9 mln) i Gazeta.pl (2,6 mln użytkowników). Kategorię turystyka zdecydowanie zdominowały serwisy należące do Onetu - miały one 1,4 mln użytkowników. Dla porównania - kolejne miejsca zajęte zostały przez grupę eholiday.pl (704 tys.) oraz serwisy należące do Interia.pl (580 tys. użytkowników). Oznacza to, że serwisy z drugiego i trzeciego miejsca nie mają w sumie tylu użytkowników, co serwisy turystyczne Onetu. Dopiero na 10 miejscu znajdują się serwisy należące do Gazety.pl, widać więc wyraźnie, że jest to pole, na którym ten portal ma jeszcze wiele do zdobycia w stosunku do swoich najpoważniejszych konkurentów. W kategorii nowe technologie nie widać znaczących różnic w liczbie użytkowników między serwisami z trzech pierwszych miejsc, które zajęte zostały przez: dobreprogramy.pl (2,88 mln użytkowników), IDG (2,8 mln) oraz serwisy Interii (2,67 mln). Warto jednak zwrócić uwagę na gwałtowny wzrost, którym może się pochwalić serwis dobreprogramy.pl - miesiąc wcześniej zajmował on w tej kategorii trzecią pozycję i liczył jedynie 1,7 mln użytkowników. Ciekawe zmiany miały również miejsce w kategorii praca, gdzie Gazeta Praca prześcignęła swojego największego rywala Pracuj.pl i tym samym znalazła się na pierwszym miejscu z 1,45 mln użytkowników. Drugie miejsce objął zepchnięty z pozycji lidera Pracuj.pl z ok. 1,39 mln użytkowników. Trzecie miejsce przypadło serwisowi infopraca.pl z 933 tys. użytkowników, która przesunęła pracaallegro.pl na miejsce czwarte.Żadnym zaskoczeniem nie jest niezmienne panowanie Naszej-Klasy w kategorii społeczności. W październiku mogła się ona pochwalić ponad 8,4 mln użytkowników, którzy łącznie wygenerowali niemal 11 mld odsłon. Drugie miejsce przypadło w udziale serwisom społecznościowym Gazety.pl, trzecie zaś - serwisom Onetu. W kategorii mapy i lokalizatory w czołówce brak zmian - pierwsze miejsce należy do map Google'a i ich 3,1 mln użytkowników. Drugie miejsce zajął lokalizator Onetu Zumi.pl z 2,8 mln użytkowników, trzecie zaś - szukacz.pl z niemal 880 tys. użytkowników. Miejscami zamieniły się ze sobą Wirtualna Polska (spadek na miejsce 6) i Interia (awans na miejsce 5).
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*