Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W erze internetu firmy mają jeszcze szersze spektrum kanałów komunikacyjnych, które mogą wykorzystać do kontaktu ze swoimi klientami, partnerami, a także konkurencją. Jednym z nich, wciąż nie w pełni docenianym, choć coraz popularniejszym kanałem, są blogi. Promowaniu tej formy komunikacji ma służyć inicjatywa Dominika Kaznowskiego - Konkurs na Najlepszy Blog Firmowy Roku. Właśnie ruszyła jego druga edycja.

robot sprzątający

reklama


Blogi zwykle charakteryzują się luźniejszą formą języka niż oświadczenia, komunikaty prasowe czy treści zawarte na oficjalnych stronach firmowych. Ich celem jest nie tylko komunikacja, ale również pokazanie, że po drugiej stronie "lady" także są ludzie tacy sami, jak każdy z nas.

Tego typu przesłaniem kierował się w ubiegłym roku Dominik Kaznowski, organizując pierwszą edycję konkursu. Filozofia akcji do dziś się nie zmieniła i w drugiej odsłonie organizator także stawia na pokazanie "ludzkiej twarzy" polskich firm.

Konkurs jest inicjatywą non-profit o całkowicie społecznym charakterze. Mogą się do niego zgłosić wszystkie zainteresowane firmy, jeśli tylko zaakceptują regulamin akcji. Kandydatury przyjmowane będą do 15 listopada, na dedykowanym konkursowi blogu "Blogi Firmowe".

Jedna firma może zgłosić dowolną liczbę blogów. Jury będzie oceniało je głównie pod kątem wpływu, jaki wywierają na sposób komunikowania się firmy z otoczeniem.

Oceniane będą:

  • otwartość komunikacji (język, styl);
  • częstotliwość wpisów;
  • liczba autorów;
  • znaczenie bloga w komunikacji firmy (ekspozycja na stronie);
  • liczba/jakość komentarzy;
  • wygląd, nawigacja, usability.

- Polskie firmy nadal mają problemy wykorzystaniem blogów jako narzędzi komunikacji - uważa Dominik Kaznowski, bloger, organizator konkursu. – Dlatego, za pomocą konkursu, chcemy promować najlepsze przykłady, edukować decydentów i zachęcać do przełamywania stereotypów w dialogu na osi firma-klient – dodaje.

Jurorzy wyłonią  zwycięzców w 4 kategoriach:

  • blog młody (3 do 6 miesięcy);
  • blog dojrzały (od 6 miesięcy do roku);
  • blog profesjonalny (powyżej roku);
  • blog instytucji (powyżej 3 miesięcy).

W skład jury wchodzą  Dominik Kaznowski (kaznowski.blox.pl), Jarosław Sobolewski (IAB Polska), Joanna Gajewska (Nasza-klasa.pl), Marek Woźniak (netPR), Michał Macieżyński (Fundacja InternetPR), Maciej Budzich (Mediafun), Krzysztof Adamus (Opcom), Maciej Zawadziński (Brand New Media), Aleksander Winciorek (Think-a-head.org). 

W zeszłym roku do konkursu zgłoszono 43 blogi w 3 kategoriach. Wśród blogów młodych triumfował blog Agencji Euro RSCG Sensors, w kategorii blogów dojrzałych zwyciężył blog mBanku, a za najbardziej profesjonalny uznano blog serwisu e-Lady.pl.

Więcej szczegółów oraz regulamin konkursu na blogu blogifirmowe.wordpress.com


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *