"Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek." Parnas – to szkoły podstawowe, które te właśnie słowa A. Einsteina wybrały sobie za „klucz” do działania. Czy taka szkoła jest możliwa nie tylko w teorii?
Szkoła podstawowa jest fundamentem, na którym każdy z nas opiera swój własny „gmach” wiedzy – warto, by była to baza solidna na tyle, by na niej mogły się wznieść kolejne „piętra” – i nie chodzi tu jedynie o nowe szczeble edukacji instytucjonalnej, ale również, a może przede wszystkim – o realne przygotowanie do dorosłego, samodzielnego funkcjonowania w nowoczesnym społeczeństwie.
Młody człowiek dysponuje w sposób naturalny wieloma talentami, które, niestety, przez liczne błędy, i systemowe i inne, są wygaszane, tymczasem zadaniem szkoły powinno być właściwe zweryfikowanie talentów i możliwości młodych ludzi oraz efektywne ich rozwijanie.
Niby to oczywistość, z drugiej strony wiemy jednak doskonale, że do takiego wzorcowego ideału wiele brakuje, zarówno całemu systemowi szkolnemu, jak i poszczególnym placówkom.
Od wielu lat rodzice mają możliwość podejmowania samodzielnych decyzji dotyczących wyboru szkoły podstawowej dla swoich dzieci – skorzystajmy z tej szansy, mając na uwadze to, że szkoły znacząco różnią się między sobą. Warto zapoznać się szczegółowo z propozycjami programowymi i opiniami na temat danej szkoły, zanim zdecydujemy, że to właśnie jej oddamy edukacyjną przyszłość naszego dziecka.
W wielu polskich miastach z powodzeniem funkcjonują niepubliczne szkoły podstawowe Wrocław jest jednym z tych ośrodków, w którym oferta ta jest bardzo dobrze rozbudowana. Taką placówką jest m.in. funkcjonująca już od 1999 r. Prywatna Szkoła Podstawowa Parnas.
Czym zdobyła sobie zaufanie rodziców i uczniów?
Działając zgodnie z przytoczonym wyżej mottem – szkoła realizuje atrakcyjny i zróżnicowany program – nie tylko pod względem merytorycznym. Zespół doświadczonych i twórczo nastawionych do zawodu pedagogów dba o to, by cały proces nauczania odbywał się w atmosferze przyjaźni, zaufania i wzajemnej akceptacji. To warunek niezbędny do tego, aby w sposób realny zmotywować dzieci do wysiłku – zarówno intelektualnego, jak i emocjonalnego.
Szkoła robi wiele, aby zwiększać potencjał swoich uczniów – i nie chodzi tu tylko o „zasoby” wiedzy. Zwraca się również uwagę na rozwój emocjonalnej strony dziecka. Parnas, czyli prywatna szkoła podstawowa we Wrocławiu, to nie tylko instytucja działająca zgodnie z prawem oświatowym i wypełniająca wszystkie obowiązki przez to prawo przewidziane, ale również placówka, która jest przyjazna dla uczniów, rodziców, jak i nauczycieli. Wszystkie działania bieżące i strategiczne nastawione są na realizację celu zasadniczego – wspierania rozwoju dzieci.
W dzisiejszych czasach wyjątkowe znaczenie ma również bezpieczeństwo – szkoła zapewnia swoim uczniom opiekę nie tylko w godzinach lekcyjnych – jest czynna od godziny 7:00 do 18:00. W tym czasie, oprócz zajęć obowiązkowych, każdy uczeń ma możliwość wzięcia udziału w wielu zajęciach dodatkowych, zgodnych z jego zainteresowaniami. To m.in.: kółka plastyczne, zajęcia teatralne, zajęcia dziennikarskie, robotyka i programowanie czy też zajęcia artystyczne.
Uczniowie cenią sobie także ofertę językową placówki – Szkoła Podstawowa Parnas stawia na jak najwyższą jakość zajęć językowych, które dostępne są w szerokim zakresie (m.in. pięć godzin tygodniowo języka angielskiego i niemieckiego).
Szkoła angażuje uczniów w różne inicjatywy i projekty edukacyjne, wydaje gazetkę szkolną „Agrafka”. Dba o rozwój kulturalny uczniów – organizuje liczne wycieczki i wyjścia (popularnością cieszą się m.in. wspólne przedsięwzięcia Parnasu z Centrum Edukacji Ekologicznej i Krajoznawstwa w Myśliborzu i warsztaty w Hydropolis), a także wiele innych akcji, w tym społecznych i charytatywnych.
Szkoła nigdy nie zapomina o indywidualnym podejściu do ucznia – wszyscy mają zapewnioną troskliwa opiekę i pomoc pedagogiczno-psychologiczną. Indywidualne podejście nie oznacza zaniedbywania społecznego rozwoju dzieci, dlatego w szkole realizowanych jest wiele programów bazujących na pracy grupowej.
Przedmiotowo – projekty te związane są z wiedzą techniczną, przyrodniczą, społeczną i humanistyczną. W ten sposób dzieci uczone są współpracy, rozwijają także kompetencje twarde i miękkie, które będą niezbędne w ich przyszłym, dorosłym życiu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|