Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Najlepiej akceptowane reklamy w internecie to wideo

30-11-2007, 17:38

Z przekazem wideo w internecie miało kontakt aż 90% internautów, którzy wzięli udział w badaniu firmy Gemius SA. 73% z nich spotkało się także z internetową reklamą wideo, która jest oceniana przez badaną grupę za bardziej pomysłową, interesującą, zrozumiałą, przekonującą do zakupu określonego produktu oraz chętniej oglądaną niż pozostałe reklamy internetowe. Mimo to, wszystkie reklamy internetowe są gorzej oceniane niż telewizyjne.

robot sprzątający

reklama


Z badania przeprowadzonego przez Gemius wynika, że materiały wideo w Sieci znacznie częściej oglądają mężczyźni niż kobiety oraz osoby z grupy wiekowej 15-24 lata.

Zdecydowana większość internautów (84%) ogląda materiały wideo w domu. Prawdopodobnie jest to dla nich jedna w wielu form spędzania wolnego czasu - może o tym świadczyć fakt, że 62% badanych ogląda materiały wideo wraz ze znajomymi, rodziną bądź przyjaciółmi. Najczęściej są one poświęcone rozrywce, humorowi (63%), muzyce (54%) lub informacjom (36%). Na tematykę oglądanych materiałów wideo wpływa także płeć - kobiety preferują filmy dotyczące muzyki, mężczyźni są natomiast w przeważającej mierze odbiorcami przekazów związanych ze sportem.

Z badania firmy Gemius wynika, że 53% internautów równie chętnie ogląda profesjonalne i amatorskie materiały wideo, a 27% deklaruje natomiast, że woli oglądać tylko wysokiej klasy materiały wideo. Z kolei w grupie kobiet oraz wśród osób powyżej 35 roku życia przeważają zwolennicy profesjonalnych materiałów wideo. Badanie pokazało również, że im starsi internauci, tym częściej preferują treści wideo wysokiej klasy.

Warto również odnotować, iż aktywność związana z materiałami wideo dostępnymi w sieci nie ogranicza się tylko do ich oglądania - dość popularne (szczególnie wśród mężczyzn w grupie 15-24 lata) jest przesyłanie (50%) i otrzymywanie (63%) linków do "filmików" internetowych.

Nieco mniej popularne jest komentowanie materiałów wideo - swoje wypowiedzi na temat obejrzanych filmów zostawiło w internecie ok 33% badanych. Jednak tylko 8% ankietowanych kiedykolwiek umieściło swój materiał wideo w internecie.

Raczej nikogo nie zdziwi, że większość internautów woli oglądać darmowe przekazy wideo nawet jeśli pojawiają się w nich reklamy (64%). Płatne przekazy reklamowe pozbawione reklam chciałoby oglądać jedynie 9% internautów, 27% nie ma zdania na ten temat.

Jak wynika z badania, na ocenę reklam w internecie wpływa miedzy innymi sposób emisji przekazu - najbardziej nie internauci nie lubią reklam w wyskakującym okienku na stronach www oraz tych pojawiających się przed materiałem wideo, który chcą obejrzeć. Co ciekawe pozytywniej oceniają reklamę wideo umieszczoną na stałe na stronie internetowej lub link do reklamy przysłany mailem.

Zdaniem 62% badanych długość filmu reklamowego nie powinna przekraczać 10 sekund. Internauci najczęściej zapamiętują w internecie reklamy wideo telefonii komórkowej (58%), samochodów (57%), usług finansowych (54%), rozrywki (muzyka, książki, film, itp.) (50%) oraz usług turystycznych (45%). Zdaniem badanych najmniej reklam wideo, które widzieli było poświęcone artykułom farmaceutycznym (18%), produktom spożywczym (22%) oraz kampaniom społecznym (24%).

Co ciekawe, wszystkie rodzaje reklam pojawiających się w internecie zostały ocenione gorzej niż reklamy telewizyjne. 56% badanych uważa, że internetowe reklamy wideo są irytujące (51% sadzi tak o reklamach telewizyjnych, a 50% o pozostałych reklamach pojawiających się w internecie)

Badanie przeprowadzono w listopadzie 2007 r. na grupie ponad 1000 osób w przedziale wiekowym 15 i więcej lat. W badaniu wzięły udział osoby głownie z dużym stażem korzystania z internetu (powyżej 5 lat 35%, powyżej 2-5 lat 30%).

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Internet narzędziem wojennym



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag reklama wideotag badania