Coraz więcej Polaków korzysta z restauracji. Obecnie lokale gastronomiczne odwiedzają nie tylko biznesmeni, ale całe rodziny i paczki znajomych. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców myśli o otworzeniu własnego bistro lub knajpki. Jednak aby restauracja odniosła sukces, konieczne jest nie tylko spełnienie wszystkich warunków prawnych, ale także wybranie grupy docelowej i odpowiedni marketing.
Lokalizacja
Jaki jest najczęściej popełniany błąd przy otwieraniu lokalu? Wybór nieodpowiedniej lokalizacji. Wcale nie oznacza to, że szansę na powodzenie mają tylko lokale, które znajdują się w pobliżu głównego rynku lub centrum. Aby nie popełnić gafy i nie spisać biznesu na straty już na samym początku najlepiej wybrać grupę docelową z myślą, o której powstanie lokal. W końcu wystawna restauracja nie sprawdzi się w robotniczej okolicy, w pobliżu studenckich akademików czy w niewielkim mieście. Obecnie najpopularniejszym formatem są restauracja typu casual, w których ceny nie są wywindowane, a na posiłek może pozwolić sobie większość Polaków. W przypadku lokalu komercyjnego pod restaurację warto też zwrócić uwagę na zarządcę nieruchomości. Powinien on jak https://www.nordhome.com.pl prowadzić kompleksową obsługę księgową oraz dbać o stan techniczny budynku, w którym restauracja będzie się znajdować.
Menu
Od kilku lat można zaobserwować wśród restauratorów niebezpieczną tendencję przeładowywania menu i umieszczania w nim ogromnej ilości potraw. To niekoniecznie dobre rozwiązanie. Dlaczego? Konsumenci są coraz bardziej świadomi i oczekują przede wszystkim świeżości i wysokiej jakości. A przy dużej liczbie dań o to niezwykle trudno. Zresztą, taki jadłospis może okazać się nierentowny, biorąc pod uwagę, że przez pierwsze miesiące biznes raczej nie będzie generował spektakularnych zysków. Jak więc zaplanować menu? Po raz kolejny kłania się dobór grupy docelowej. W restauracjach w pobliżu biurowców i zakładów pracy doceniana będzie krótka karta ze stale zmieniającymi się propozycjami obiadowymi. Z kolei w pobliżu centrum można pokusić się o kuchnie światowe, a nawet regionalne i kresowe, które będą w stanie przyciągnąć turystów z zagranicy.
Marketing
Biznes sam się nie rozkręci, a czasy, kiedy rozdawane przez studentów ulotki przynosiły efekty, minęły bezpowrotnie wraz z nadejściem XXI wieku. A na dłuższą metę nawet najlepsza lokalizacja nie jest w stanie zachęcić nowych klientów od odwiedzania lokalu. Potrzebny jest szereg działań marketingowych, przede wszystkim w internecie. Każdy lokal powinien mieć swoją stronę internetową oraz profil w mediach społecznościowych, gdzie umieszczane będą nie tylko podstawowe dane adresowe i zdjęcia, ale także informacje o menu (z uwzględnieniem nowości)i promocjach oraz najważniejsze fakty z tzw. „życia” restauracji. W tym celu warto pokusić się o zatrudnienie osoby z zewnątrz, które poświęci czas i zajmie się tym na profesjonalnym poziomie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|