Motorola Mobility nie radzi sobie z konkurencją

08-01-2012, 10:59

Gorsze od oczekiwanych wyniki sprzedażowe to efekt rosnącej konkurencji. Niższy zysk Motorola Mobility zawdzięcza jednak także postępowaniom o naruszenie własności intelektualnej.

Ostatni kwartał roku to tradycyjnie okres największych żniw dla bardzo wielu firm, także telekomunikacyjnych. O ile jednak przedsiębiorstwa mogą wstrzymywać się z zakupami, o tyle konsumenci indywidualni nie żałują zazwyczaj pieniędzy na prezenty. Modne ostatnio stały się czytniki e-książek czy też tablety. Mogłoby się wydawać, że skorzystali na tym wszyscy gracze na rynku. Rzeczywistość okazała się jednak zupełnie inna.

Czytaj także: 441 mln komórek, Nokia wciąż na czele

O ile koreański Samsung Electronics przebił wszelkie oczekiwania rynku, o tyle już HTC z Tajwanu zanotował wyniki gorsze niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wyniki całoroczne były już jednak na znacząco wyższym poziomie. Przed gorszymi wynikami ostrzega także Motorola Mobility, która w wydanym w piątek komunikacie prasowym przewiduje, że w czwartym kwartale osiągnęła przychody w wysokości 3,4 mld dolarów, podczas gdy Wall Street spodziewa się średnio 3,88 mld dolarów. "Skromny" ma być zysk netto.

Sprzedaż miała wynieść 10,5 mln urządzeń mobilnych, z czego 5,3 mln stanowić miały smartfony pracujące na systemie operacyjnym Android. Firma jako powody gorszych wyników wskazuje bardzo silną konkurencję ze strony innych producentów, jak również zwiększone koszty postępowań o naruszenie własności intelektualnej.

Czytaj także: Motorola wygrywa z Apple'em


Źródło: Motorola Mobility
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy