Czasy, kiedy internet był “w komputerze” to już prehistoria. Niedługo połowa sprzętów domowych będzie sama łączyć się z siecią. Królują smartfony. Udział mobilnych zakupów stale rośnie, zwłaszcza w sklepach z odzieżą.
reklama
E-zakupy postrzegamy jako domenę komputerów, tymczasem dane z kilku tysięcy sklepów na platformie Shoper pokazują, że ulubionym urządzeniem do przeglądania ich oferty jest smartfon. W styczniu i lutym 2019 r. za 60% wizyt w e-sklepach odpowiadały telefony, 37% wejść odnotowano z komputerów, a pozostałe 3% z tabletów. W porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. udział smartfonów zwiększył się o 10%, głównie kosztem komputerów. Warto jednak mieć na uwadze, że statystyki te dotyczą wszystkich wizyt na platformie Shoper, z których nie wszystkie kończą się zakupem.
Przeanalizowano również te wizyty w e-sklepach, które w styczniu i lutym 2019 r. prowadziły do sprzedaży. W 58% przypadków użytkownicy korzystali z komputera, w 39% ze smartfona, a w 3% z tabletu.
Dobrym uzupełnieniem tych danych jest tegoroczny raport SMSAPI na temat komunikacji konsumentów i marek. Spośród tysiąca respondentów biorących udział w badaniach na potrzeby tego raportu, 59% stwierdziło, że wiadomość z promocyjną ofertą woli przeczytać w telefonie niż na komputerze. Kolejne pytania dotyczyły dalszych etapów kontaktu z e-sklepem i stopniowo sympatia użytkowników przesuwała się w stronę komputera - 71% respondentów stwierdziło, że woli sfinalizować zakup na komputerze.
Branżą, gdzie urządzenia mobilne najbardziej zdominowały zakupy w sieci, jest ta odzieżowa. W styczniu i lutym 2019 r. 58%. zamówień w sklepach sprzedających ubrania zrealizowano za pomocą smartfonów. Z kolei w zestawieniu wszystkich wizyt, również takich, kiedy użytkownicy nic nie kupili, udział gadżetów z małym ekranem wyniósł 71%.
Źródło: Shoper
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|