Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rosnąca liczba kobiet zajmujących się usługami kosmetycznymi planuje założyć swój własny biznes w postaci gabinetu kosmetycznego. Obecnie na topie są przede wszystkim gabinety mobilne. Ich przewagą nad gabinetami stacjonarnymi niewątpliwie są elastyczne godziny pracy oraz mniejsze koszty działalności. Dodatkowym motywatorem jest fakt, że osoba otwierająca tego typu działalność nie potrzebuje specjalistycznego wykształcenia z zakresu kosmetyki.

mobilny gabinet kosmetyczny - lic. cc0

Oprócz praktycznego doświadczenia kobiety zajmujące się zabiegami kosmetycznymi bardzo często kończą kursy takie jak na przykład kurs stylizacji paznokci czy wizażu (organizowane np. przez Akademię Szkoleń Kosmetycznych Beauty Extra), gdzie uzyskują dodatkowe umiejętności oraz certyfikaty je potwierdzające. Bardzo często na szkoleniach można dowiedzieć się również niezbędnych informacji i wskazówek dotyczących otwarcia działalności gospodarczej.

Aby otworzyć mobilny gabinet kosmetyczny potrzebujemy około 10-15 tysięcy złotych za które kupimy kombajn kosmetyczny, kosmetyki czy przenośną leżankę. Zakupy można spróbować sfinansować z dotacji z Urzędu Pracy składając odpowiedni wniosek. Na etapie przygotowywania wniosku warto zadbać aby znalazły się w nim również koszty konsultacji czy wydatki związane z reklamą i stroną internetową. Pamiętajmy, że nasze usługi nie muszą ograniczać się do wykonywania manicuru. Z powodzeniem w domach klientów możemy przeprowadzać takie zabiegi jak ultradźwięki, peeling kawitacyjny, mezoterapię bezigłową czy mikrodermabrazję.

Mobilny gabinet kosmetyczny ma również minusy. Największym z nich jest czas jaki poświęca się na dojazd do klientek. Praktycznie niemożliwym jest prowadzenie tego typu działalności nie mając prawa jazdy i samochodu. Dodatkowo cały sprzęt trzeba wnieść i rozłożyć, a następnie odnieść do samochodu. Kolejnym minusem jest brak klientek "z ulicy" które zauważyłyby witrynę stacjonarnego salonu i skorzystały z naszych usług.

Zarejestrować mobilny gabinet kosmetyczny jest dużo łatwiej niż spełnić wszystkie wymogi dla gabinetu stacjonarnego. Aby to uczynić wystarczy założyć jednoosobową działalność gospodarczą, poprawnie uzupełnić dane i dostarczyć wymagane dokumenty. Częstym problemem osób zakładających własny biznes jest kod PKD - w przypadku mobilnego gabinetu kosmetycznego będzie to PKD 96.02.Z („Fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne”). W przeciwieństwie do gabinetów stacjonarnych nie potrzebujemy pozwoleń od sanepidu (brak jest przepisów regulujących tego typu biznes), warto jednak dowiedzieć się jak do gabinetów mobilnych podchodzi lokalny urząd kontroli sanitarnej.

Podsumowując mobilny gabinet kosmetyczny jest ciekawym pomysłem na własną działalność. Zazwyczaj kosmetyczki traktują taką formę biznesu jako przedsionek do otwarcia swojego salonu, wobec czego mało jest firm rozbudowujących usługi związane z usługami kosmetycznymi u klienta. Sytuacja ta pozwala na ciągłą rotację w biznesie i miejsce dla nowych firmy. Rośnie również zapotrzebowanie na mobilne kosmetyczki, wystarczy wspomnieć, że dziennie hasło to w Google wyszukiwane jest 70-80 razy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E