W III kwartale wydatki na reklamę w internecie wzrosły tylko nieznacznie. By polepszyć swoją sytuację, portale tworzą sojusze. Globalni reklamodawcy wciąż są ostrożni, a obroty napędzają teraz małe i średnie firmy.
reklama
Po II kwartale, w którym według CR Media Consulting nakłady na reklamę w sieci, głównie na reklamę graficzną, spadły o 6,9 proc., w III na tej formie reklamy wciąż oszczędzano. Lepiej radziła sobie reklama w wyszukiwarkach. Jeśli rynek wzrósł, to tylko kilka procent, a jeszcze w ubiegłym roku nakłady na promocję rosły w sieci w tempie kilkudziesięciu procent. IV kwartał w opinii branży będzie lepszy, ale nie należy oczekiwać mocnego odbicia.
– Najbardziej realna prognoza na cały rok, jeśli chodzi o wzrost wydatków, to przedział między 0 a 5 proc. Z tym że reklama graficzna będzie tracić, a podciągnąć rynek mogą nakłady m.in. na reklamę wyszukiwarkową – dodaje Adam Wysocki z Next.
Chcąc skuteczniej przyciągać reklamodawców, niektóre podmioty zawiązują sojusze. Pierwszy wspólny pakiet reklamowy - AdRakieta - wprowadził właśnie portal o2 i sieć reklamową IDMnet. Pakiet ten ma ma zasięg porównywalny z ogólnopolskimi stacjami telewizyjnymi - zapewniają przedstawiciele o2.pl
Więcej w Gazecie Prawnej artykule Portale zawierają sojusze, bo rynek reklamy w sieci rośnie dużo wolniej, niż rok temu
Michał Fura
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|