Mniejsze przychody z reklam zmuszają do zawierania sojuszy

Michał Fura 05-10-2009, 22:23

W III kwartale wydatki na reklamę w internecie wzrosły tylko nieznacznie. By polepszyć swoją sytuację, portale tworzą sojusze. Globalni reklamodawcy wciąż są ostrożni, a obroty napędzają teraz małe i średnie firmy.

Po II kwartale, w którym według CR Media Consulting nakłady na reklamę w sieci, głównie na reklamę graficzną, spadły o 6,9 proc., w III na tej formie reklamy wciąż oszczędzano. Lepiej radziła sobie reklama w wyszukiwarkach. Jeśli rynek wzrósł, to tylko kilka procent, a jeszcze w ubiegłym roku nakłady na promocję rosły w sieci w tempie kilkudziesięciu procent. IV kwartał w opinii branży będzie lepszy, ale nie należy oczekiwać mocnego odbicia.

– Najbardziej realna prognoza na cały rok, jeśli chodzi o wzrost wydatków, to przedział między 0 a 5 proc. Z tym że reklama graficzna będzie tracić, a podciągnąć rynek mogą nakłady m.in. na reklamę wyszukiwarkową – dodaje Adam Wysocki z Next.

Chcąc skuteczniej przyciągać reklamodawców, niektóre podmioty zawiązują sojusze. Pierwszy wspólny pakiet reklamowy - AdRakieta - wprowadził właśnie portal o2 i sieć reklamową IDMnet. Pakiet ten ma ma zasięg porównywalny z ogólnopolskimi stacjami telewizyjnymi - zapewniają przedstawiciele o2.pl

Więcej w Gazecie Prawnej artykule Portale zawierają sojusze, bo rynek reklamy w sieci rośnie dużo wolniej, niż rok temu

Michał Fura

gazeta prawna


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag sojuszetag rynek reklamytag reklamatag o2.pltag IDMnettag adrakieta
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Sierpień 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031