Mniej kliknięć w nowe reklamy AdSense
Firma Google zmieniła formę reklam AdSense zmniejszając w nich "klikalną" powierzchnię. Takie posunięcie może spodobać się przede wszystkim reklamodawcom, ale operatorzy stron mogą odczuć spadek przychodów.
Format reklam został zmieniony już jakiś czas temu, ale dopiero dziś poinformowano o tym na blogu Google Polska.
Przed zmianą formatu użytkownicy mogli klikać na cały boks reklamowy, aby dostać się na reklamowaną witrynę. Obecnie aktywnymi elementami w reklamie są jedynie jej tytuł oraz znajdujący się na samym dole URL.
Nowy format ma się według Google przyczynić do zmniejszenia liczby przypadkowych kliknięć i będzie lepiej współgrał z zamiarem użytkowników.
- Uważamy, że zmiana ta będzie korzystna dla użytkowników odwiedzających witryny, jak również naszych reklamodawców (...). Dzięki zredukowaniu przypadkowych kliknięć mamy nadzieję zwiększyć (...) satysfakcję reklamodawców, zachęcając ich tym samym do przeznaczania dodatkowych kwot na kampanie, co będzie skutkować większymi przychodami dla naszych wydawców - napisała na blogu Google Polska Małgorzata Szukalska.
Niestety wydawcy mogą być nieco innego zdania, bo początkowo odczują raczej spadek przychodów.
Nie wiadomo jeszcze w jaki sposób zmiana formatu reklam może wpłynąć na same przychody Google i czy ich ewentualny spadek może wpłynąć na zasady współpracy z operatorami stron internetowych. Odpowiedzi na te pytanie opublikujemy, gdy tylko uda się nam uzyskać komentarz w tej sprawie od przedstawicieli Google.