Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Młodzi zarządzają swoją reputacją online

31-05-2010, 11:14

Internauci w wieku 18-29 lat podejmują najwięcej działań mających na celu ograniczenie informacji w sieci na swój temat. Osoby starsze rzadziej korzystają z takich możliwości, jak usuwanie zdjęć czy zmiana ustawień prywatności - wynika z raportu Pew Internet and American Life Project.

robot sprzątający

reklama


Najnowszy raport Pew Internet and American Life Project nosi tytuł Reputation Management and Social Media. Zaprezentowano w nim wyniki ankiety przeprowadzonej telefonicznie na grupie 2253 dorosłych osób. Dotyczyła ona tego, w jaki sposób internauci zarządzają swoją reputacją, tzn. jak kontrolują informacje o sobie publikowane w sieci. 

Z raportu wynika, że 57% dorosłych internautów sprawdzało, jakie informacje na ich temat podaje wyszukiwarka. W 2006 roku robiło tak mniej, bo 47% ankietowanych. Wyszukiwania informacji o znajomych z przeszłości podejmuje się 46% dorosłych internautów (w roku 2006 przyznawało się do tego 36%). Aż 38% ankietowanych twierdzi, że znalazło informacje o swoich znajomych.

Rośnie też odsetek osób tworzących swoje profile w serwisach społecznościowych - robi to 46% respondentów, czyli o 26% więcej niż w roku 2006.

>>> Czytaj: IE6 służy firmom do... blokowania Facebooka

Ciekawym wnioskiem z wyników badań jest to, że młodsi internauci są bardziej aktywni na polu zarządzania swoją reputacją online, a więc w większym stopniu kontrolują udostępniane informacje.

Do podejmowania kroków mających na celu ograniczenie informacji o sobie przyznaje się 44% ankietowanych w wieku 18-29 lat (będących użytkownikami serwisów społecznościowych). Tak samo postępuje 33% ankietowanych w wieku 30-49 lat, 25% ankietowanych w wieku 50-64 lat oraz 20% ankietowanych w wieku powyżej 65 lat.

Aż 71% użytkowników serwisów społecznościowych w wieku 18-29 lat zmienia ustawienia prywatności w serwisach społecznościowych, aby ograniczyć ilość udostępnianych informacji. Podobnie zachowuje się 55% użytkowników w wieku 50-64.

Do usuwania nazwisk i fotografii przyznaje się 41% osób w wieku 18-29 i już tylko 24% osób w wieku 30-49 oraz 18% tych w wieku 50-64.

Z badań wynika również, że warto dbać o swoją reputację online. 44% ankietowanych szukało w sieci informacji o osobie, z której usług lub porad chcieli skorzystać. Aż 31% zatrudnionych internautów szukało w sieci informacji o kolegach, partnerach biznesowych lub konkurentach. 16% internautów sprawdzało sieciowy wizerunek osoby, z którą się umówiły lub z którą są w związku.

65% dorosłych użytkowników serwisów społecznościowych zmieniło ustawienia prywatności, aby ograniczyć ilość informacji na swój temat. 56% takich osób usunęło ze znajomych swoich współpracowników. 36% usunęło komentarze ze swojego profilu, a 30% skasowało zdjęcia, które pozwoliłyby na ich identyfikację. 8% ankietowanych poprosiło kogoś innego o usunięcie informacji na swój temat (82% ankietowanych z tej grupy osiągnęło swój cel).

>>> Czytaj: Wyszukiwarki upomniane przez europejskie władze ds. ochrony danych

infrormacje


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E