Microsoft zrobi konkurencje YouTube
Microsoft od pewnego czasu wyraźnie idzie w stronę serwisów społecznościowych i teraz postanowił stworzyć serwis umożliwiający dzielenie się klipami filmowymi. Na tym rynku dominuje YouTube, ale przedstawiciele Microsoft twierdzą, że to i tak dopiero początki serwisów wideo.
reklama
Nowy serwis Microsoftu nosi nazwę Soapbox i będzie częścią serwisu MSN Video. W tej chwili jest dostępny tylko dla zaproszonych użytkowników, którzy będą go testować. Oficjalny start ma nastąpić w ciągu najbliższych 6 miesięcy.
W fazie testowej w Soapbox nie będzie reklam, ale Microsoft ponoć cały czas pracuje nad tym, jak w sposób optymalny wykorzystać potencjał finansowy takich serwisów.
To, co ma wyróżniać serwis Microsoftu to możliwość kategoryzowania i komentowania filmu w czasie jego nieprzerwanego odtwarzania. Koncern obiecuje również szybkie i proste wgrywanie filmów do serwisu.
Co ciekawe, gigant z Redmond w serwisie Soapbox ma odejść od swojej polityki udostępniania wszystkiego w swoich formatach i w swojej przeglądarce. Soapbox ma działać w Firefoksie i Safari i pozwalać na dzielenie się filmami w różnych formatach.
Komentatorzy są zgodni co do tego, że Microsoft dość późno wchodzi rynek społecznościowych serwisów wideo.
Serwis MSN Video, którego częścią będzie Soapbox, jak dotąd skupiał się na klipach udostępnianych przez profesjonalnych dostawców treści, będących partnerami Microsoftu. Od 12 miesięcy statystyki tego serwisu nie drgnęły, podczas gdy witryny takie jak YouTube, MySpace i Google Video notują silny wzrost liczby odwiedzających, właśnie dzięki klipom udostępnianym przez użytkowników.
Rob Bennet kierujący w MSN działem rozrywki mówi, że jego firma dobrze zdaje sobie sprawę z potęgi YouTube. Twierdzi on jednak, ze cały czas jest to początek rozwoju tego rynku i sugeruje, że wiele może się jeszcze zmienić.