Kolejny zakup produktu tej samej kategorii świadczy o przemyślanej strategii. Co ciekawe Microsoft kupuje aplikacje, których funkcje albo sam posiada, albo mógłby niewielkim nakładem sam stworzyć.
reklama
Ostatnie miesiące to czas wzmożonych zakupów Microsoftu. Przejmowanie innych firm nie jest czymś nadzwyczajnym, dzieje się to praktycznie każdego dnia. Działania te poprzedzone są szczegółowymi analizami potencjalnych przedsiębiorstw i ich produktów pod względem kompatybilności ze strategią rozwoju. Amerykańska firma poinformowała właśnie o przejęciu niemieckiej firmy 6 Wunderkinder GmbH, twórcy aplikacji do tworzenia i zarządzania listami zadań do zrobienia.
Najnowsze przejęcie
Niby to nic nadzwyczajnego, jednak jest to trzecia aplikacja służąca organizacji pracy użytkowników, którą w ostatnim czasie Microsoft dodał do swojego portfolio. Ale po kolei - zacznijmy od wyjaśnienia przejęcia 6 Wunderkinder GmbH. Firma powstała w roku 2010, wypuszczając na rynek aplikację o nazwie Wunderlist, dzięki której zarządzamy listami rzeczy do zrobienia.
Można powiedzieć, że produkt jakich na rynku wiele, jednak ten odniósł spektakularny sukces. Korzysta z niego obecnie ponad 13 milionów klientów, którzy z jego pomocą stworzyli ponad miliard list. Aplikacja działa tak na telefonach komórkowych (opartych na systemach iOS oraz Android), tabletach i komputerach stacjonarnych (jako aplikacja webowa).
Tworzone listy możemy opatrzyć komentarzami, hashami, tagami, notatkami czy przypomnieniami. Wysyłając maile możemy automatycznie dodać coś do listy. Ciekawą opcją jest możliwość dzielenia się listami ze znajomymi, rodziną czy współpracownikami, a także grupowanie samych zadań w foldery.
Teraz Wunderlist będzie częścią Microsoftu. Wall Street Journal, powołując się na źródła zbliżone do sprawy, twierdzi, że wartość transakcji to 100-200 milionów dolarów. Christian Reber, twórca i dyrektor firmy, zapewnia, że w tym momencie nic dla klientów się nie zmieni. Zespół dalej będzie pracował tak, jak do tej pory, utrzymując i rozwijając swoje produkty. Najbliższych kilka miesięcy oznaczać będzie integrację z amerykańskim gigantem. W tym czasie mają pojawić się nowe funkcje, trwać będzie także integracja z innymi partnerami.
A zaczęło się od...
1 grudnia zeszłego roku Microsoft informował o przejęciu firmy Acompli, twórcy mobilnej aplikacji do poczty elektronicznej, dostępnej dla systemów iOS oraz Android. W blogu podkreślono, że jest to krok w kierunku zwiększenia możliwości urządzeń mobilnych.
Firma zauważyła, że obecnie około połowa maili najpierw czytana jest na tego typu urządzeniu, stąd kluczowe jest, by dostarczyć konsumentom produktów na najwyższym poziomie. Stąd też przeniesienie pakietu Office na iPhone'y i iPady, a także prace nad wersją na Androida. Pytanie tylko, dlaczego Microsoft nie wykorzystuje własnego programu pocztowego, czyli Outlooka.
Z kolei 11 lutego tego roku amerykański koncern poinformował o przejęciu firmy Sunrise, twórcy mobilnego kalendarza (dostępnego, a jakże na urządzeniach pracujących na iOS oraz Androidzie). W komunikacie zaznaczono, że zdaniem Microsoftu "ponowne wymyślenie" sposobu, w jaki ludzie korzystają z kalendarza jest już bardzo spóźnione.
Aplikacja Sunrise miała pozostać bezpłatna, a w kolejnych miesiącach Microsoft miał podzielić się informacjami na temat jej dalszego rozwoju.
Zobaczcie film, w którym twórcy Acompli i Sunrise mówią o swoich produktach i ich przyszłości.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|