Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zarządzanie jakością odgrywa bardzo istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu i rozwoju współczesnych firm. Ma ono szczególnie duże znaczenie w dobie cyfrowej transformacji, kiedy to firmy prowadzą nieustanną walkę o zwiększenie swojej konkurencyjności oraz utrzymanie swojej pozycji na coraz bardziej wymagającym rynku. Cyfrową transformację przedsiębiorstwa skutecznie wspierają nowoczesne, usystematyzowane metody zarządzania kontrolą jakości, do których zalicza się Six Sigma. Sprawdźmy, co warto o niej wiedzieć!

robot sprzątający

reklama


Metoda Six Sigma w teorii i praktyce

Czym jest metoda Six Sigma? Jaka jest jej historia?

Metoda Six Sigma, mimo że szczególne znana i popularna zwłaszcza w ostatniej dekadzie, nie jest bynajmniej wytworem współczesnych czasów. Początki jej istnienia jako koncepcji sięgają bowiem już lat 80-tych XX w. i działalności japońskiej firmy Motorola, która z czasem, u progu XXI stulecia, stała się jednym z najważniejszych producentów elektroniki użytkowej. Od lat 80-tych metoda Six Sigma była stale doskonalona i modyfikowana, aby w końcu dostarczać teorii zasad i metod, których głównym zadaniem jest transformacja biznesu poprzez ściśle zdefiniowany proces.

Six Sigma to obecnie jedna z najbardziej znanych metod, z których korzystają firmy z całego świata w procesie zarządzania jakością. Największą rolę w niej pełnią dane. Aby wykorzystać pełen potencjał metody, firmy muszą dążyć do zebrania jak największych ich ilości, a następnie umiejętnie je wykorzystać w celu zmaksymalizowania poziomu jakości w całej organizacji. Dzięki zastosowaniu kluczowych założeń metody, możliwe jest wychwycenie błędów, zanim te wystąpią w rzeczywistości oraz w rezultacie uniknięcie kosztów i problemów związanych z ich późniejszym eliminowaniem.

Jak jest stosowana metoda Six Sigma? Jak poznać jej tajniki?

Metoda Six Sigma to zespół uniwersalnych założeń, które dotyczą różnych działów funkcji organizacji. Dużą rolę odgrywa w niej poziom satysfakcji klienta, który stanowi swoisty punkt wyjścia dla poprawy działania kolejnych procesów, toczących się w organizacji. Dzięki zastosowaniu Six Sigma możliwe jest precyzyjne wyliczenie wskaźnika błędów, które mogą potencjalnie zaistnieć. W efekcie, metoda ta pozwala na wyeliminowanie zbędnych kosztów, defektów produkcyjnych oraz problemów związanych z ich usuwaniem już na etapie produkcji. Dzięki jej umiejętnemu wdrożeniu i stosowaniu w organizacji firmy mogą lepiej działać już na wczesnych etapach produkcji i zmniejszyć ryzyko występowania błędów.

Metoda Six Sigma jest najczęściej stosowana w dwóch wariantach – DMAIC oraz DMADV. Pierwszy z nich jest wykorzystywany w celu usprawnienia procesów biznesowych, drugi natomiast jest przeznaczony do projektowania nowych obiektów. W procesie Six Sigma wyróżnia się pięć faz – definiowanie, pomiar, analiza, udoskonalenie oraz kontrola. Więcej na temat samej metody i jej poszczególnych faz można dowiedzieć się podczas profesjonalnych szkoleń. Są one skierowane do kontrolerów i techników jakości, liderów zespołów, mistrzów i brygadzistów oraz wszystkich osób, które będą wykorzystywały potencjał Six Sigma w swojej pracy.

 

Fot. materiały partnera. Źródło: Publikacja partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E